Ford, svjetski lider u proizvodnji teretnih kombija, na digitalnoj premijeri sredinom studenog 2020. godine, predstavio je novi E-Transit kombi, pametni radni stroj, koji ?e kupcima ponuditi poboljšanu produktivnost omogu?enu s u potpunosti elektri?nim pogonskim sklopom, softverskim rješenjima, uslugama i Pro Power mogu?nostima u vozilu.
“Ford je lider na tržištu gospodarskih vozila u Sjevernoj Americi i Europi, tako da je prijelaz flotnih voznih parkova na nultu emisiju, posebno za brzorastu?i segment isporuka “posljednje milje”, presudan za postizanje našeg cilja – uglji?ne neutralnosti do 2050. godine”, rekao je Jim Farley, Fordov predsjednik i izvršni direktor. “Ford je spreman biti lider na tržištu što je zapo?eo nagra?ivanim modelima Transit Custom Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid. To je dobro za planet i velika prednost za kupce zbog nižih operativnih troškova i novih povezanih tehnologijama koje ?e pomo?i njihovom poslovanju.”
Novi E-Transit podržava Fordova snažna mreža od preko 1.800 globalnih distributera gospodarskih vozila – uklju?uju?i i njegovu europsku mrežu Transit centara s 1.000 ?lanova – za jednostavnu prodaju i servis. E-Transit tako?er ima koristi od Fordove suradnje sa stotinama tvrtki koje se bave naknadnim ugradnjama i doradama vozila širom svijeta, koje nude kompatibilne nosa?e, kutije i druge dodatke na Transitima na dizelski pogon.
Dok ve?ina proizvo?a?a koji su novi u poslovanju s gospodarskim vozilima još uvijek izra?uje prototipove, razvijaju protokole ispitivanja i bave se teškim uvjetima korištenja, Fordov ekosustav gospodarskih vozila širi se uklju?ivanjem softvera za nadzor elektri?nih vozila i rješenjima povezivanja za flote, kako bi ih neprimjetno integrirali u svakodnevne operacije.
“Udvostru?ujemo softverske i digitalne usluge kako bismo pomogli našim flotnim kupcima da rastu i u?inkovitije vode svoje poslovanje”, rekao je Farley.
Ford – vode?a marka gospodarskih vozila u Europi i Sjevernoj Americi – ve? 55 godina izra?uje vozila iz Transit obitelji, a od 1905. godine gospodarska vozila. Ford ?e E-Transit vozila za europske kupce proizvoditi u tvornici Ford Otosan Kocaeli u Turskoj, na posebnoj liniji uz nagra?ivani Transit Custom Plug-In Hybrid. Za sjevernoameri?ke kupce, vozilo ?e se proizvoditi u tvornici Kansas City Assembly Plant, u Claycomu u državi Missouri.
Zelenija vožnja
Iako raste potražnja za dostavnim vozilima, gradovi širom svijeta – od Londona do Los Angelesa – obvezuju se stvoriti zone bez emisija, smanjiti razinu stakleni?kih plinova i smanjiti zaga?enje bukom.
“Fordove gospodarske kamione i kombije odabire najviše gra?evinskih tvrtki, hitnih i komunalnih službi, više od bilo kojeg drugog proizvo?a?a – i mi smo spremni pružiti pomo? našim kupcima da prije?u na tehnologiju bez štetnih emisija”, rekao je Hau Thai-Tang, Fordov glavni direktor za razvoj proizvoda. “E-Transit je bogat podacima, a ta platforma povezivosti ?e našim flotnim kupcima omogu?iti ve?u produktivnost. Vrijednost ove zna?ajke za naše gospodarske kupce raste s vremenom, i to kako se više povezanih vozila pridružuje mreži. ”
E-Transit, koji europskim kupcima po?inje pristizati po?etkom 2022. godine, dio je Fordovog globalnog ulaganja u elektrifikaciju od 20,5 milijardi dolara do 2022. godine.
Ford od 2018. godine u Europi nudi elektrificiranu tehnologiju u gospodarskim vozilima, sura?uju?i s vlastima u Engleskoj, Njema?koj, Španjolskoj i Turskoj kako bi prou?io na koji na?in voza?i koriste Transit Custom Plug-In Hybrid u Londonu, Kölnu, Valenciji i Ankari. Ford je primijenio te podatke – uklju?uju?i upotrebu korisnika i navike punjenja – u razvoju E-Transita i njegovih usluga.
Domet, rješenja za punjenje prilago?ena poslovanju
S korisnim kapacitetom baterije od 67 kWh, E-Transit nudi procijenjeni domet vožnje do 350 km u kombiniranom WLTP ciklusu1, pružaju?i dovoljan domet za udovoljavanje dnevnih potreba, ali s dovoljnim dodatnim kapacitetom za promjene optere?enja vozila i vremenskih uvjeta.
To ?ini E-Transit idealnim za urbano okruženje, stalne rute vožnje i isporuke unutar gradskih zona vožnje s nultom emisijom, bez potrebe da vlasnici voznih parkova plate višak kapaciteta baterije koji im nije potreban.
Modovi vožnje E-Transita prilago?eni su njegovom elektri?nom pogonu. Posebni Eco mod, prema Fordovim podacima, donosi do 8 do 10 posto poboljšanja u potrošnji energije ako se E-Transit ne vozi uz nagla ubrzanja ili pri velikim brzinama na autocesti. Eco na?in rada ograni?ava najve?u brzinu, regulira ubrzanje i optimizira rad klima-ure?aja kako bi se pove?ao raspoloživi domet vožnje.
Vozilo tako?er podržava planirano predkondicioniranje, omogu?avaju?i sustavu upravljanja klima-ure?ajem da prilagodi kabinu na željenu temperaturu dok je vozilo još napunjeno, osiguravaju?i dostupnost najve?eg maksimalnog dometa vožnje.
E-Transit ne samo da pomaže tvrtkama da održivije posluju, ve? nudi i jasne poslovne prednosti. E-Transit može smanjiti servisne troškove vlasništva za približno 40 posto u usporedbi s modelima opremljenim motorima s unutarnjim izgaranjem, što je rezultat manjih troškova održavanja.2
U Europi, kupci ?e imati koristi od najbolje servisne ponude u klasi – jednogodišnjeg servisnog intervala uz neograni?enu kilometražu koja dolazi uz 8-godišnje jamstvo ili 160.000 km za bateriju i visokonaponske elektri?ne komponente.3
“Naša jasna misija da unaprijedimo poslovanje naših kupaca pomogla je da Ford postane vode?a marka gospodarskih vozila u Europi”, rekao je Hans Schep, generalni direktor za gospodarska vozila, Ford of Europe. “Elektrifikacija donosi nove na?ine za kupce da u?inkovitije upravljaju svojim poslovanjem i voznim parkom. Uz E-Transit to donosimo na temelju znanja koja smo stekli proizvode?i Transit više od 55 godina, uz mrežu stru?nih distributera i tvrtki za nadogradnju, te s ekosustavom digitalnih alata koji ?e pomo?i približiti potencijal elektrifikacije poslovnoj stvarnosti – sve to, i prednosti transporta s nultom emisijom.”
Ford ?e tako?er ponuditi razna rješenja za punjenje baterije koja odgovaraju voznom parku i potrebama voza?a, bilo kod ku?e, na mjestu izvršenja posla ili na putu.
E-Transit ima mogu?nost punjenja na AC punja?ima izmjeni?nom strujom i na brzim DC punja?ima istosmjernom strujom. Ugra?eni punja? u vozilu od 11,3 kW može isporu?iti 100-postotno punjenje za 8,2 sata.4 Pune?i do 115 kW pomo?u brzog istosmjernog punja?a, E -Transit može dopuniti bateriju s 15 na 80 posto kapaciteta za oko 34 minute. 4
Više snage, povezivost u pokretu
E-Transit se nudi uz opcionalnu zna?ajku Pro Power Onboard, koja europskim kupcima omogu?uje pretvaranje vozila u mobilni izvor energije, pružaju?i do 2,3 kW snage za napajanje alata i opreme na mjestu rada i u pokretu. Ova zna?ajka je po prvi put predstavljena u Europi za laka gospodarska vozila.
Standardni modem FordPass Connect5 pruža besprijekornu povezanost koja pomaže kupcima gospodarskih vozila u upravljanju i optimizaciji u?inkovitosti voznog parka, uz niz specijaliziranih usluga za elektri?na vozila dostupnih putem Ford Telematics sustava za flote.
E-Transit tako?er donosi SYNC 4 komunikacijsku i zabavnu tehnologiju6 u gospodarska vozila, uklju?uju?i standardni 12-in?ni zaslon osjetljiv na dodir koji se lako koristi, kao i poboljšanu funkciju prepoznavanja glasa te dostupnu navigaciju temeljenu na oblaku (Cloudu). Uz SYNC beži?na ažuriranja, softver i SYNC, tehnologija E-Transita koristit ?e najnovije zna?ajke i stalna poboljšanja kvalitete.
U vozilima s uklju?enom navigacijom, voditelji voznog parka mogu imati koristi od naprednih tehnologija pomo?i voza?u, uklju?uju?i Sustav prepoznavanja prometnih znakova7 i Pametni sustav za ograni?enje brzine7, koji zajedno identificiraju ograni?enja brzine i omogu?uju voditeljima voznih parkova da postavljaju ograni?enja brzine vozila.
Uz to, E-Transit sadrži niz dostupnih tehnologija pomo?i voza?u razvijenih kako bi pomogle flotnim kupcima smanjiti štete po osnovu osiguranja voza?a. Uklju?uju Sustav pomo?i u spre?avanju sudara (Pre-Collision Assist),7 Sustav upozorenja o vozilu u mrtvom kutu7 (Blind Spot Information System) sa Sustavom upozorenja i asistencije pri promjeni prometnog traka7 (Lane Change Warning & Aid) i kameru od 360 stupnjeva sa sustavom asistencije ko?enja pri vožnji unazad.7 Uz inteligentni prilagodljivi tempomat7,ove zna?ajke mogu pomo?i u održavanju sigurnosnih standarda voznog parka i smanjiti rizik od nesre?a.
Isporu?eno sa sposobnoš?u koju korisnici Transita vole
Baterija E-Transita se nalazi ispod karoserije, što ne utje?e na kapacitet teretnog prostora koji pruža do 15,1 kubika teretnog prostora 8, jednako kao i dizelski Transit sa stražnjim pogonom.
Fordovi inženjeri redizajnirali su pogonski sustav E-Transita i sustav stražnjeg ovjesa kako bi optimizirali teretni prostor, stvaraju?i nezavisni dijagonalni ovjes (semi-trailing arm) za teške terete koji omogu?ava bolju preciznost upravljanja i bolje upravljanje, kao i bolje prianjanje i kada je vozilo optere?eno i kada nije optere?eno.
Ciljana nosivost E-Transita za europske kupce je do 1.616 kg za kombi i do 1.967 kg za modele šasije s kabinom (chassis cab)7. Elektri?ni motor vozila ima najve?u snagu od 198 kW (269 KS) i 430 Nm okretnog momenta, što ga ?ini najsnažnijim motorom u bilo kojem potpuno elektri?nom teretnom kombiju koji se prodaje u Europi. Raspored stražnjih kota?a osigurava izvanrednu vu?nu silu kada je vozilo jako optere?eno.
U Europi ?e Ford ponuditi izdašan izbor od 25 konfiguracija za E-Transit, s izvedbama kombija, kombija s dvostrukom kabinom i šasije s kabinom (chassis cab), opcijama s više dužina i visina krova, te nizom vrijednosti bruto mase vozila do 4,25 tone, kako bi kupcima ponudio širok spektar mogu?nosti.
Nakon uspješnih gradskih partnerstava s Transit Custom Plug-In Hybridom, Ford ?e provesti opsežna flotna ispitivanja s E-Transitom na klju?nim europskim tržištima, po?evši tijekom 2021. godine.
Predstavljanje novog E-Transita na hrvatsko tržište je u planu u prolje?e 2022. godine. Cijela ovlaštena Ford servisna mreža prilago?ava se novim potrebama elektrifikacije voznog parka osobnih vozila, a do ulaska E-Transita na hrvatsko tržište, sve potrebne nove usluge korisnicima E-Transita u ovlaštenoj Ford servisnoj mreži bit ?e osigurane