Kod elektri?nih automobila najve?i je problem što se baterije proizvode u Kini, a ta država elektri?nu energiju za rad tvornica dobiva uglavnom iz termoelektrana na ugljen, prenosi RevijaHAK.
Uz potrošnju od 17,6 kWh/100 km (baterije iz Kine, ugradnja u Europi), ravnoteža CO2 elektri?nog vozila postiže se tek nakon 300.000 kilometara u odnosu na dizelski automobil (gorivo B7, potrošnja: 4,5 l/100 km). Zaklju?ak je to Udruge njema?kih inženjera, koja okuplja stru?njake za elektromobilnost, ali i stru?njake za motore s unutarnjim sagorijevanjem. Ova udruga provela je opsežno istraživanje emisija uglji?nog dioksida u proizvodnom procesu i eksploataciji elektri?nih automobila (potrošnja energije, gubitci pri punjenju) i vozila s dizelskim motorima.
Kod elektri?nih automobila najve?i je problem što se baterije proizvode u Kini, a ta država elektri?nu energiju za rad tvornica dobiva uglavnom iz termoelektrana na ugljen koje emitiraju ogromnu koli?inu CO2 u atmosferu. Elektri?ni automobili 60 posto emisija CO2 ve? ’emitiraju’ u atmosferu tijekom proizvodnje, odnosno prije nego što su krenuli na ceste.
Udruga njema?kih inženjera zaklju?uje da se proizvodnja baterija mora organizirati u Europi, koja ima mnogo povoljniji energetski miks od Kine. Jedan od smjerova razvoja, uz elektri?na vozila, bio bi i razvoj sinteti?kih goriva, s kojima bi se anulirale štetne emisije.
Izvor: RevijaHAK