Gradnja mreže punionica za elektri?na vozila u Europi kaska za prodajom, istaknula je udruga proizvo?a?a automobila, upozorivši da bi nedostatak infrastrukture mogao ugroziti prijelaz na vozila s niskim emisijama ugljikovih spojeva.
Prošle godine u Europskoj uniji je prodano 458.915 elektri?nih i hibridnih vozila, što je više nego dvostruko bolje od prodaje u 2017. godini, navela je ACEA. U istom je razdoblju broj punionica porastao 58 posto, na samo 200.000.
“To je potencijalno vrlo opasno jer bismo uskoro mogli dosegnuti to?ku u kojoj ?e rast prodaje elektri?nih vozila stati ako potroša?i zaklju?e da jednostavno nema dovoljno punionica ili da moraju predugo ?ekati u redu na brzo punjenje“, tuma?i glavni direktor ACEA-e Eric-Mark Huitema.
Prodaja automobila pada ove godine zbog pandemije koronavirusa, ali prodaja elektri?nih i hibridnih modela raste zahvaljuju?i strožim europskim standardima o emisiji štetnih spojeva i državnim programima potpore oporavku u postpandemijskom razdoblju.
ACEA je pozvala Europsku komisiju da ubrza planiranu analizu propisa EU-a o infrastrukturi za punjenje elektri?nih vozila i da odredi obvezuju?e ciljeve za zemlje kako bi pove?ale broj punionica.
Strategija o ekološki ?istom prijevozu u EU, koja se o?ekuje krajem godine, “imat ?e za cilj uspostavu razgranatije infrastrukture za punjenje na razini cijele EU i ve?i broj punionica”, rekao je glasnogovornik Komisije.
Bruxelles planira koristiti sredstva EU-a kako bi pomogao instalaciju milijun javnih stanica za punjenje, koliko ?e ih po njegovim procjenama biti potrebno za 13 milijuna vozila s niskim udjelom emisija na europskim cestama do 2025. godine.
Nevladine organizacije smatraju da EK mora odrediti prioritetna podru?ja. “To prije svega zna?i privatno punjenje u zgradama i poslovnim prostorima u kojima se parkiraju automobili”, objasnila je Julia Poliscanova, direktorica za ekološki ?ista vozila u udruzi Transport & Environment.
HINA