Velike koli?ine snijega koje se brzo otapaju te neu?inkovit sustav zaštite od poplave i ove su godine brojni našim sugra?anima stvorili goleme probleme koji su rezultirali poplavljenim ku?ama, imovinom, automobilima…
Premda ?e mnogi tvrditi kako automobil koji je bio poplavljen nije mogu?e u potpunosti sanirati, popravak je u ve?ini slu?ajeva ipak mogu?. Naravno, u slu?aju da je automobil bio makar i djelomi?no pod vodom najvažnije se odmah nakon prestanka poplave obratiti kvalitetnom servisu.
Stru?ne osobe prvo ?e prema tragovima blata i prljavštine ocijeniti koliko je duboko automobil bio u vodi. U najboljem slu?aju razina vode nije prešla donji rub vrata, odnosno visinu glav?ine kota?a. U suprotnom je voda prodrla u unutrašnjost automobila i motorni prostor pa je šteta osjetno ve?a. U slu?aju da vlasnik poplavljenog vozila ima kasko policu osiguranja, prije poduzimanja bilo kakvih radnji, najbolje je nazvati osiguravaju?u ku?i i raspitati se kakve su opcije po pitanju naknade štete.
Vlasnici koji su iskusniji u samostalnim popravcima trebali bi pri?ekati barem 48 sati nakon povla?enja vode, kako bi se sav višak iscijedio, a od velike pomo?i pritom može biti toplo i sun?ano vrijeme. Kad se kre?e sa sanacijom štete prvi korak je skidanje akumulatora, kako bi se barem pojedini elektronski dijelovi uspjeli spasiti. Naravno, noviji i suvremeniji automobili u tom su pogledu znatno ranjiviji od starijih.
Kvalitetan popravak podrazumijeva zamjenu svih instalacija, detaljno ?iš?enje svih svjetala, svih kontakata elektro komponenti, a potrebno je i potpuno isprazniti spremnik goriva, jer postoji mogu?nost da je voda prodrla i u njega. Posebnu pažnju potrebno je posvetiti ko?nom sustavu i svim komponentama ovjesa. Osim temeljitog ?iš?enja u tom pogledu se podrazumijeva podmazivanje, promjena ulja te izmjena pojedinih dijelova.
Unutrašnjost poplavljenog automobila tako?er je potrebno u potpunosti rastaviti, sve do lima. Polovi?an posao rezultirat ?e naknadnom pojavom korozije, a mirisa vlage ne?e se biti tako jednostavno riješiti. Stoga je sve dijelove unutrašnjosti prije vra?anja na svoje mjesto potrebno dubinski oprati i dezinficirati.
Nažalost, ?ak i kad se automobil u potpunosti osposobi uvijek postoji opasnost kako ?e se kasnije tijekom eksploatacije pojaviti odre?eni problemi, koji prilikom sanacije nisu bili uo?eni.