Evo odgovora na pitanje jesu li za performanse bolje uske ili široke gume

0
2370

Njema?ki ADAC proveo je test i dokazao kako šire gume pove?avaju potrošnju, zbog otpora kotrljanja, ali i ve?e mase, prenosi RevijaHAK.

Velike i široke gume s minimalnim profilom ili klasi?ne, manje i uže gume? Prve su ljepše, druge udobnije, a Njema?ki autoklub (ADAC) pokušao je na osnovu podataka s prijašnjih testiranja komparirati koje su sigurnije. Uspore?ivane su gume 195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17 i 225/40 R18.

Na suhom nema zbora, široke gume pružaju bolji grip, a i zaustavni put od 100 do 0 km/h im ide u prilog. Za ko?enje im treba 195/65 R15 – 38.4 metra, 205/55 R16 – 37.5 m, 225/45 R17 – 36.9 m i 225/40 R18 – 36.7 m. Fizika je jasna, više gumene površine na cesti, guš?i nabori – kra?i put ko?enja.

No, što kad iz zlokobno sivih oblaka po?nu padati prve kapi kiše? Ve?e i šire gume opet su u prednosti, ali samo dok se oblaci ne rastvore, a iz njih krene sipati kao ispod Velikog slapa na Plitvicama. Ve? s tankim vodenim filmom na cesti široke gume gube prednost jer moraju izbaciti ve?u koli?inu vode. U ADAC-u su izmjerili pri kojoj brzini vodeni klin ulazi ispod gume i gubi se trakcija: 195/65 R15 – 82.7 km/h, 205/55 R16 – 76.9 km/h, 225/45 R17 – 72 km/h i 225/40 R18 – 71.4 km/h.

Mnogi od nas uživaju u komforu. Udobnost se mjeri pomo?u posebnih senzora smještenih ispod voza?eva sjedala, a ako najuže gume 195/65 R15 imaju indeks 0, ostale gume kaskaju po udobnosti i to 205/55 R16 – 3.3%, 225/45 R17 – 3.8% i 225/40 R18 – 9.8%.

Detaljnije pro?itajte na OVOM LINKU.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com