Facebook prijeti blokadom dijeljenja vijesti u Australiji

0
269

Facebook je zaprijetio da ?e Australcima onemogu?iti dijeljenje medijskih sadržaja ako vlada usvoji zakon kojim bi se tehnološke divove obavezalo da dio prihoda prepuštaju medijskim ku?ama.

„Ako nacrt kodeksa postane zakon, bit ?emo prisiljeni zabraniti izdava?ima i gra?anima u Australiji podjelu lokalnih i me?unarodnih vijesti na Facebooku i Instagramu“, upozorio je u utorak na blogu direktor Facebooka za Australiju i Novi Zeland Will Easton.

Nacrt bi trebao stupiti na snagu do kraja godine a utvr?uje postupak pregovora medijskih ku?a i digitalnih tvrtki i kazne kojima želi prisiliti platforme poput Googlea i Facebooka da s medijskim kompanijama postignu dogovor o podjeli prihoda od objave medijskih sadržaja.

Velike australske medijske kompanije predlažu da tehnološki divovi godišnje pla?aju izme?u 600 milijuna i milijardu australskih dolara (430 do 740 milijuna ameri?kih dolara).

Cilj je kodeksa „stvoriti ravnopravne uvjete“ za pregovore o sporazumu o pla?anju za objavu sadržaja, pojasnila je australska vlada.

Easton pak tvrdi da novi propis „pogrešno tuma?i dinamiku interneta i prouzro?it ?e štetu upravo onim medijskim organizacijama koje vlada pokušava zaštititi“.

„(Blokada) nije naš prvi izbor, ve? posljednji. To je zapravo naša jedina obrana od ishoda koji prkosi logici i na dulji ?e rok naštetiti, a ne pomo?i, živahnom australskom medijskom i novinskom sektoru“, rekao je Easton.

Kodeks je predložila australska Komisija za zaštitu tržišnog natjecanja i potroša?a (ACCC) a odre?uje digitalnim platformama rok od tri mjeseca za dogovor s medijskim tvrtkama. Ako dogovor nije postignut, u proces se uklju?uje arbitar koji utvr?uje obaveze ditigalnih tvrtki.

Facebook pak isti?e da je intenzivno sura?ivao s australskim ACCC-om i da dijeli vladin cilj pružanja podrške novinskim organizacijama koje imaju problema ali smatra da je rješenje “kontraproduktivno”.

„Najviše zbunjuje što bi se Facebook natjeralo da novinskim organizacijama pla?a za sadržaj koji izdava?i dobrovoljno postavljaju na naše platforme, i što cijena zanemaruje financijsku vrijednost koju donosimo izdava?ima“, kazao je Easton.

„ACCC polazi od pretpostavke da Facebook ostvaruje ve?u korist u odnosu s izdava?ima a zapravo je obrnuto”, dodao je.

Upozorio je tako?er da objavama na Facebooku australske medijske organizacije pove?avaju broj ?itatelja, što im omogu?ava da prodaju više pretplata i zara?uju na oglašavanju.

Dodatni promet od nekih 200 milijuna australskih dolara izdava?i ostvaruju besplatnim preusmjeravanjem ?itatelja iz Facebookovih Novosti na njihove internetske stranice, naglasio je ?elnik Facebooka.

Australski ministar financija Josh Frydenberg oštro je danas odgovorio Facebooku, izjavivši za Australian Associated Press (AAP) da vlada ne prihva?a ni?ije ucjene ni prijetnje.

„Naše reforme sektora digitalnih platformi vode?e su u svijetu i nadovezuju se na pionirsku 18-mjese?nu istragu ACCC-a“, rekao je Frydenberg naglašavaju?i da je svrha zakona stvaranje „održivijeg medijskog krajolika“.

Google se tako?er usprotivio predloženom kodeksu, upozorivši u srpnju Australce da bi, bude li usvojen, mogli izgubiti pristup besplatnim uslugama te da bi njihovi osobni podaci mogli biti kompromitirani.

ACCC je odmah opovrgnuo tu tvrdnju, naglasivši da Google „ne?e morati s australskim medijima dijeliti dodatne korisni?ke podatke ako to sam ne odlu?i”.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com