Nova perjanica ponude proizvo?a?a iz Maranella u nekoliko kategorija probija led. Prvi je plug-in hibrid u povijesti Ferrarija, ujedno i najsnažniji cestovni model, a sklopu hibridnog pogona nalazi se najsnažniji V8 motor u povijesti talijanskog proizvo?a?a.
No, krenimo redom… Još 2013. godine predstavljen je Ferrari LaFerrari koji je svijetu dokazao kako hibridna tehnologija može biti u funkciji performansi, a ne samo ekologije. Uz LaFerrari svijetom hipersportaša u to doba vladali su McLaren P1 i Porsche 918 Spyder. Uspješna implementacija F1 tehnologije u cestovni model oduševila je struku i publiku pa se LaFerrari ve? sad smatra legendarnim modelom, premda po starosti još nije niti nadomak kategorije ‘Youngtimer’.
Za razliku od LaFerrarija koji je koristio atmosferskog benzinca 6.5 V12 i klasi?nu hibridnu tehnologiju bez mogu?nosti punjenja baterijskog paketa izvorom elektri?ne energije, SF90 Stradale je plug-in hibrid kojeg je mogu?e puniti na ku?noj uti?nici. Baterijski paket kapaciteta 7,9 kWh omogu?ava vožnju samo na struju, no, tada se snaga prenosi samo na prednje kota?e.
Naime, od tri elektromotora ugra?ena u automobil jedan se nalazi izme?u turbobenzinca i 8-stupanjskog automatskog mjenja?a s dvostrukom spojkom, a od preostalih dva po jedan je zadužen za svaki prednji kota?. Dakle, ovaj model je specifi?an i po tome što u elektri?nom režimu rada snagu prenosi na prednje kota?e. Pritom ve? spomenuti baterijski paket omogu?ava doseg od 25 kilometara, a najve?a brzina ograni?ena je na 135 km/h.
No, koliko zgodno zvu?ao podatak da je perjanicu proizvo?a?a iz Maranella mogu?e voziti samo na struju, ta funkcija mu je potpuno sporedna. Premda je rije? o plug-in hibridu u fokusu svega su performanse. Turbobenzinac 4.0 V8 samostalno razvija 780 KS i 800 Nm, a tri elektromotora razvijaju dodatnih 162 kW (220 KS). Dakle, ukupna raspoloživa snaga iznosi okruglo 1000 KS, a podatak za najve?i okretni moment nije objavljen, premda je obzirom na karakteristike elektromotora za o?ekivati kako iznosi oko 1200 Nm.
Kad se tome pridoda i ukupna masa od 1570 kilograma, od ?eka 270 kilograma otpada na hibridni pogonski sklop, dolazi se do ra?unice prema kojoj je svaka konjska snaga zadužena za pokretanje tek 1,57 kilograma. Upravo u toj bilanci ležu klju? spektakularnih performansi. Do stotke se katapultira za manje od 2,5 sekunde, brzinu od 200 km/h postigne za svega 6,7 sekundi, a najve?a brzina premašuje 340 km/h.
Suvremeni sustavi za kontrolu stabilnosti zaslužni su za ?injenicu da ‘leži kao na tra?nicama’. Sustav Side Slip Control omoguva?a kontrolirano driftanje, a sustav Electronic cornering set-up regulator zadužen je za vektoriranje snage kako bi prijenos snage na podlogu u svakom trenutku bio na visokoj razini.
Napredna aerodinami?ka rješenja, dokazana na F1 bolidima Ferrarija, zaslužna su za 390 kilograma downforcea pri brzini od 250 km/h. Kad se tome pridodaju 20 posto ?vrš?a šasija u usporedbi s modelom LaFerrari, koja je istodobno i 40 posto otpornija na torzijsko uvijanje, te 20-colni naplaci s gumama Michelin Pilot Sport Cup 2, jasno je da ga rijetko koja situacija može izbaciti iz balansa.
Tehnologiju F1 bolida otkriva i arhitektura armature po principu Human-Machine Interface koja se svodi na ideju da voza? kontinuirano mora gledati na cestu te obije ruke držati na volanu. Dakle, okolni prekida?i svedeni su na minimum, a svim važnim funkcijama upravlja se preko volana.
Za razliku od prijašnjih perjanica koje su se proizvodile u strogo ograni?enim koli?inama Ferrari SF90 Stradale najkasnije do kraja ove godine kre?e sa serijskom proizvodnjom pa ugled u društvu i vjernost brendu padaju u sjenu debljine nov?anika.