Njema?ki proizvo?a? predstavio je proizvodnu izvedbu dugo o?ekivanog elektri?nog modela Volkswagen ID.3.
Pompoznim predstavljanjem na salonu automobila u Frankfurtu Volkswagen ID.3, pripadnik nove generacije elektri?nih modela iz Wolfsburga, jasno daje do znanja kako želi postati Golfom me?u elektri?nim automobilima. Brojni mediji ve? su ga proglasili predvodnikom nove revolucije u Volkswagenu pa je nakon Bube i Golfa Volkswagen ID.3 uvjerljivo najvažniji model u povijesti.
Izvana je novi elektri?ni model velik kao Golf, no u unutrašnjosti ima mjesta kao u Passatu. ID.3 bit ?e dostupan s tri razli?ita baterijska sklopa, ja?ine 45, 58 i 75 kilovat sati. Namjera im je u prvo vrijeme najviše prodavati ina?icu sa srednjom baterijom. Najslabija baterija po WLTP-u osigurava autonomiju od 300 km, a ona najve?e i 550 kilometara! Izvedbe s ja?im baterijskim sklopovima mo?i ?e se puniti sa 100, a i ja?im 125-kilovatnim brzim punionicama.
Na slijepo, u prvom danu 9. svibnja, rezervirano je ve? 10.000 modela ID.3 1ST. Po dimenzijama i obliku sli?an Golfu, s po?etnom cijenom od 23.000 eura! VW ulaže 9 milijardi eura, a u 10 godina izradit ?e 10 milijuna elektri?nih I.D. auta. Kad bi ga uspore?ivali s konvencionalnim modelima, najsli?niji je 110 kilovatnom dizelskom Golfu, koji je i najomiljeniji i koji stoji s DSG mjenja?em u EU približno 26.000 eura. Onaj s istom automatskom mjenja?kom kutijom, ali s usporedivim benzincem stoji 24.000 eura.
Svoj strelovit rast proizvodnjom za poznatog kupca zapo?eo je na sli?an na?in i Tesla, a manje je znano kako je to na?in na koji su se nekada davno naru?ivali i prodavali automobili iza Željezne zavjese, a tako i u nekadašnjoj Socijalisti?koj Federativnoj Republici Jugoslaviji. Volkswagen još uvijek nije precizirao to?ne datume isporuke, no sve je izvjesnije kako ?e prvi primjerci modela ID.3 1ST po?eti silaziti s tvorni?ke trake ve? sredinom 2020. Još je zna?ajnija vijest iz Wolfsburga kako ?e Volkswagen ve?inu svojih modela elektrificirati ve? do 2025. godine. Sasvim je sigurno kako se scenariji prodaje automobila u nekadašnjem socijalisti?kom lageru ne?e i ne može ponoviti, jer u ovom slu?aju radi se o bitno druk?ijem pristupu, no patent takve prodaje teško je osporiti Crvenoj Zastavi, Wartburgu, Škodi, Polonezu, Ladi…
U Volkswagenu su bitno oprezniji i kad je rije? o usporedbama s Teslom, za ?ije se je modele u pretprodaji ?ekalo u redovima. Kompanija Elona Muska znala je prodati i nekoliko stotina tisu?a Tesli “na ?endo”, no kasnije su imali problema s poštivanjem rokova uplate. Zanimljivo i oni su u pretplati tražili sli?an iznos kao što to ?ini danas Volkswagen.
Model ID.3 isporu?ivat ?e se kupcima s nultom stopom emisijom uglji?nog dioksida. Proizvodnja baterijskih ?elija te proizvodnja modela ID. usmjerene su prema tomu cilju, primjerice dosljednom upotrebom energije iz obnovljivih resursa. Neizbježne emisije u okviru proizvodnog procesa nadoknadit ?e se podržavanjem certificiranih klimatskih projekata. Proizvodnja modela ID.3 1ST trebala bi prema planu zapo?eti krajem 2019. godine, a prva bi se vozila kupcima trebala isporu?iti sredinom 2020.
Temelji se na novoj modularnoj platformi MEB koja je razvijena isklju?ivo za potrebe modela s potpuno elektri?nim pogonskim sklopom. Volkswagen ID.3 s najmanjim baterijskim paketom ima elektromotor sa 150 KS, dok srednji i snažniji raspolažu s ve? sportskih 200 konjskih snaga. Glavna prednost u usporedbi s Golfom je da što Volkswagen ID.3 u gotovo istim gabaritima donosi ?ak 14,5 centimetara ve?i me?uosovinski razmak, odnosno ukupno 276,5 cm, što zna?ajno pove?ava komfor u unutrašnjosti, a na toj prostranosti najzahvalniji ?e biti putnici straga. Dobar dojam upotpunjuje prtljažnik obujma od 380 litara.