Google je pokrenuo platformu “Travel Insights with Google” za pomo? u oporavku turisti?kog sektora u Hrvatskoj i njegovom razumijevanju te prilagodbi trenutnim trendovima oko pretraživanja i uvjeta putovanja, izvijestili su u utorak iz ureda Google za regiju Adriatics.
Ta platforma uklju?uje niz alata, a Google ju je predstavio u sklopu programa sa Svjetskom turisti?kom organizacijom-UNWTO (tzv. UNWTO&Google Acceleration Programme), koji je, uz Hrvatsku, posve?en još i Gr?koj te Portugalu i Italiji.
Iz Googlea u priop?enju podsje?aju da je sektor turizma jedan od najve?ih u globalnoj ekonomiji, ?ini 10 posto globalnog BDP-a i, po podacima iz predpandemijske 2019. godine, osigurava jedno od deset radnih mjesta u svijetu.
“Iako se turisti?ka industrija od po?etka pandemije nalazi pred velikim izazovima, naziru se znakovi oporavka te se cijepljenjem sve ve?eg broja ljudi mnoge države po?inju otvarati me?unarodnom turizmu, za ?iji ?e oporavak i rast klju?na biti tehnologija. Ve? se pokazalo da digitalni alati predstavljaju neku ‘sigurnosnu mrežu’ za male i srednje turisti?ke tvrtke u Europi, što im omogu?ava i preusmjeravanje resursa, mijenjanje poslovnih planova i kontinuirani razvoj i u pandemiji”, isti?u iz Google Adriatica.
Tome dodaju i podatak da je 86 posto tvrtki iz turisti?kog sektora u Europi pove?alo upotrebu digitalnih alata, shvativši da trebaju nove na?ine za pronalaženje kupaca i pripremu za nove turisti?ke interese.
Direktor Googlea za regiju Adriatics Joško Mrndže poru?io je i da platforma “Travel Insights with Google” ima lokalizirane alate ‘Destination Insights’ i ‘Hotel Insights’ te je time Google još jednom dokazao predanost oporavku i razvoju turisti?kog sektora u Hrvatskoj.
Konkurentske zemlje nakon travnja prestigle Hrvatsku u turisti?kom oporavku
Podaci Google otkrivaju da su nakon travnja 2021. procjepljivanje europskog stanovništva, popuštanje mjera i op?i optimizam pomogli ubrzanje oporavka pa se i turisti?ka potražnja za Hrvatskom u svibnju pove?ala za 40 posto.
Najbrži oporavak potražnje vidljiv je na tradicionalno najja?im tržištima – Njema?koj, Austriji i Poljskoj, a uz Veliku Britaniju, ta tržišta ?ine i 78 posto ukupne potražnje za Hrvatskom od po?etka ove godine, iznose iz Googlea.
S obzirom na konkurenciju, podaci Googlea pokazuju da je Hrvatska u prvom tromjese?ju ove godine bila najja?a po turisti?kom oporavku, no nakon travnja ve?ina konkurentskih zemalja ju je prestigla, pri ?emu su najsnažniji konkurenti Španjolska i Italija, koje su i prvi izbor za ve?inu hrvatskih emitivnih tržišta (Španjolska za Njema?ku, Italija za Veliku Britaniju, Italija za Austriju, Švicarsku i Sloveniju).
Gr?ka i Turska su trenutno manje popularne.
Kao klju?ni dodatni faktori za privla?enje turista najbitnijima su se pokazali – povrat novca (umjesto davanja vau?era), ukidanje naknada za otkazivanje te posebni paketi i popusti, dok su me?u vrstama smještaja privatne ku?e i vile i dalje najpopularnije, no “u igru se vra?aju” i hoteli, neki su trendovi iz Google pretraga.
HINA