Google je u srijedu objavio da je sklopio ugovore o objavi sadržaja s više od 600 medijskih ku?a u cijelom svijetu, najavljuju?i da ?e za informativni program izdvojiti milijardu dolara.
Izdava?i iz desetak zemalja odobrili su objavu sadržaja, a korisnici ga mogu vidjeti u Australiji, Argentini, Brazilu, Njema?koj, Britaniji i Italiji, objavio je Reuters, navode?i da ?e tekst objave tokom dana biti objavljen na Googleovom blogu.
U velja?i Google je izvijestio da je potpisao ugovore s “više od” 500 medijskih tvrtki.
Googleov je jedini zahtjev da izdava?i osiguraju odre?enu koli?inu sadržaja dnevno, rekao je ?elnik Googla zadužen za News Showcase Brad Bender, dodaju?i da bi financiranje trebalo pomo?i medijskim ku?ama da zaposle novinare za ure?enje sadržaja koji ?e biti uobli?en u ‘panele’.
Paneli ?e se objavljivati u Googleovim aplikacijama News i Discover, rekao je Bender.
Korisnici mogu “pratiti” izdava?e da bi od njih dobili više panela. Izdava?i, uklju?uju?i The Financial Times i The Canberra Times, zajedno generiraju 7.000 panela dnevno i imaju preko 200.000 registriranih pratitelja, navodi Reuters iz Googleovog bloga.
U ameri?kom divu nadaju se da ?e izdava?i s vremenom potaknuti pratitelje da se pretplate na sadržaj ili da ?e pove?ati prihode ve?om gledanoš?u sadržaja podržanog oglasima.
Googleov program trebao bi trajati do 2023. godine, a kompanija za objavu sadržaja u News Showcaseu planira izdvojiti milijardu dolara. Tvrde da na njemu ne namjeravaju zara?ivati.
Odvojeno su sklopili ugovore s medijskim tvrtkama u Francuskoj, s naknadama za sadržaj u rasponu od 1,3 milijuna dolara za novine Le Monde do 13.741 dolar za lokalni list La Voix de la Haute Marne.
Uvjete sporazuma u Francuskoj i drugim zemljama ne žele komentirati, a isti?u da nastavljaju pregovarati i s drugim izdava?ima, uklju?uju?i i one u SAD-u.
Tehnološki div našao se na udaru kritika medijskih tvrtki, koje mu spo?itavaju da im preotima prihode od oglašavanja. Facebook i Google zajedno kontroliraju polovinu tržišta digitalnog oglašavanja, isti?e Reuters.
Google tvrdi da ne nadziru previše kako medijske tvrtke troše novac.
“Namjera nam je da financiranjem izdava?ima olakšamo sudjelovanje u programu, no njegov je krajnji cilj da bude u službi stvaranja održivije budu?nosti za informativni sadržaj“, rekao je Googleov ?elnik.
Dodaje i da ?e tvrtka u idu?oj fazi uložiti još novca u objavu vijesti.
Priznaje da Google u pri osmišljavanju novog programa nije konzultirao sindikate ni novinarske udruge. Mnogi me?u njima u SAD-u kritiziraju privatne investicijske fondove zbog kupnji medijskih tvrtki, rezanja troškova i pogoršanja kvalitete sadržaja.
Novinarske udruge moraju s izdava?ima razgovarati o tome da bi Googleovo financiranje trebalo rezultirati zapošljavanjem ve?eg broja novinara, a ne podebljavanjem nov?anika vlasnika, poru?ili su iz ameri?kog softverskog diva.
HINA