Tvrtka Strabag u ?etvrtak je zapo?ela radove na probijanju cijevi tunela Kamenice u sklopu izgradnje pristupne ceste mostu Pelješac, izvijestili su iz Hrvatskih cesta, iz kojih isti?u i da radovi na gradilištu Pelješkog mosta napreduju u skladu s usvojenim vremenskim planom.
Tunel Kamenice dužine je 499 metara i najkra?i je tunel na projektu Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, a rije? je o drugom tunelu koji se gradi na trasi pristupnih cesta mostu Pelješac. Naime, prethodno je probijen tunel Debeli Brijeg dužine 2,4 kilometra.
Iz Hrvatskih cesta objašnjavaju da izvo?a? radova iskopu tunela Kamenice planira pristupiti sa strane izlaznog portala te ovisno o kategoriji stijene na koju bude nailazio prilikom iskopa o?ekuje napredak od dva do pet metara po danu. “Takvom dinamikom završetak iskopa tunela Kamenice o?ekuje se do po?etka ljeta”, navodi se u priop?enju.
Najkra?i tunel projekta radi se u sklopu radova na izgradnji druge dionice pristupne ceste mostu Pelješac. Ukupna dužina te dionice iznosi 12,1 kilometara, od ?ega tvrtka Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 kilometara, dok ?e radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu.
Križanja s postoje?im državnim cestama, i to s D8 na predjelu Duboka te D414 na predjelu Zaradeže biti ?e izvedena kao denivelirana, što ?e omogu?iti ve?u sigurnost i bolji protok prometa, isti?u iz Hrvatskih cesta.
Podsje?aju i kako je 16. prosinca prošle godine, uz sve izazove koje je donijela pandemija koronavirusa, na Pelješcu 74 dana prije roka uspješno probijen tunel Debeli brijeg, jedan od najkompleksnijih objekata u projektu “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom”, koji provode Hrvatske ceste. Na probijanju tunela Debeli brijeg u prosjeku je dnevno radilo sto ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala. Taj je tunel ra?en prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), koja uklju?uje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješa?kih i dva popre?na prolaza za interventna vozila, objašnjavaju iz Hrvatskih cesta.
Po podacima koje iznose, osim tunela Kamenice i Debeli brijeg, na trasi pristupne ceste izvode se i objekti – vijadukt Doli (dužine 156 metara) te mostovi Dumanja jaruga I (488 metara) i Dumanja jaruga II (80 metara).
Dionicu Duboka-Sparagovi?i/Zaradeže, odnosno pristup do postoje?e cestovne mreže sa strane kopna i s pelješke strane, gradi zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o., a izvršit ?e to za 478,3 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 33 mjeseca.
Hrvatske ceste u priop?enju isti?u kako je taj izvo?a? na dijelu gradilišta pristupnih cesta nastavio s radovima na izradi nasipa i izvedbi vanjske odvodnje duž trase. Na objektima se dovršava izvedba rasponske plo?e podvožnjaka na DC8, izvode se temelji stupova i upornjaka budu?ih mostova Dumanja Jaruga I i Dumanja Jaruga II, a po?etkom ovoga mjeseca je završen i proboj servisne cijevi tunela Debeli Brijeg ukupne duljine 2462 metara.
Gr?ka tvrtka Avax S.A. gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovi?i/Zaradeže-Prapratno i Prapratno-Doli, ukupne duljine 18 kilometara i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 28 mjeseci. Avax je poja?ao izvo?enje radova na svim dijelovima gradilišta, isti?u iz Hrvatskih cesta.
Taj je izvo?a? završio radove na izradi temelja vijadukta Prapratno te nastavlja s armirano-betonskim radovima na izvedbi stupova. Na mostu Ston izvode se tako?er armirano-betonski radovi na stupovima, a službeno je zapo?ela i proizvodnja ?eli?ne rasponske konstrukcije mosta Ston u proizvodnim pogonima Brodosplita, navode iz Hrvatskih cesta, dodaju?i i kako se nastavlja iskop dva tunela – Polakovica i Supava.
Ina?e, prva poddionica Sparagovi?i/Zaradeže-Prapratno imat ?e jedan vijadukt, dok ?e se druga poddionica Prapratno-Doli sastojati od dva tunela i mosta.
Iz Hrvatskih cesta isti?u i kako na gradilištu Pelješkog mosta gradnja napreduje sukladno usvojenom vremenskom planu.
U proteklom razdoblju nastavljeni su radovi na betoniranju segmenata pilona, postavljanje ‘pylon linkova’ za kose zatege, okrupnjavanje (zavarivanje) segmenata ?eli?ne rasponske konstrukcije i zemljani radovi na izgradnji pristupne ceste mostu u dijelu kojeg izvodi CRBC.
Završeni su piloni na stupnim mjestima S5, S6, S7 i S8, a iz Hrvatskih cesta posebno isti?u da su ugra?ene i prve kose zatege, i to na stupnom mjestu S5 na prva dva segmenta.
“Projekt ‘Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom’, koji uklju?uje izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, sa svim svojim fazama je u punom gra?evinskom pogonu”, isti?e se u priop?enju.
Ukupna duljina trase projekta je 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobi?i ?e Neumski koridor.
HINA