Grupa Renault, vode?i europski proizvo?a? u segmentu elektri?ne mobilnosti, danas je predstavio Advanced Battery Storage, stacionarni sustav pohrane energije napravljen isklju?ivo od baterija iz elektri?nih vozila.
Zahvaljuju?i kapacitetu od najmanje 60 MWh bit ?e najve?i sustav te vrste u Europi. Prva postrojenja izgradit ?e se po?etkom 2019. na tri lokacije u Francuskoj i Njema?koj: u Renaultovim tvornicama u Douaiju i Cléonu te u tvornici u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji koja je nekad radila na ugljen. Pohranom energije u 2000 baterija iz elektri?nih vozila kapacitet ?e se postupno pove?avati. U toj fazi sustav ?e dosti?i – a vrlo vjerojatno i premašiti – 60 MWh, što je jednako potrošnji energije 5000 ku?anstava u jednome danu.
Svrha je tog sustava uravnotežiti razliku izme?u potrošnje elektri?ne energije i proizvodnje u odre?enom trenutku, kako bi se pove?ao udio obnovljivih izvora energije u ukupnom energetskom miksu. To zna?i održavanje ravnoteže izme?u ponude i potražnje energetske mreže integracijom razli?itih izvora energije s prilagodljivim proizvodnim kapacitetima. ?ak i najmanja razlika izme?u potrošnje i proizvodnje može prouzro?iti smetnje koje ugrožavaju stabilnost lokalne frekvencije (50 Hz). „Naše rješenje za stacionarnu pohranu neutralizirat ?e te razlike: ono isporu?uje pohranjenu energiju do mjesta u kojem je u tom trenutku zabilježena neravnoteža u mreži kako bi smanjio te utjecaje,“ izjavio je Nicolas Schottey, direktor programa. Održavanjem ravnoteže mreže stacionarni sustav pohrane u?init ?e izvore energije koji ne one?iš?uju mnogo privla?nijim s gospodarskog stajališta.
Stacionarni sustav pohrane izra?en je od baterija elektri?nih vozila smještenih u spremnike. Sustav upotrebljava rabljene baterije, ali i nove baterije namijenjene za uobi?ajene zamjene predvi?ene u okviru post-prodajnih aktivnosti. „Ovaj jedinstveni sklop omogu?it ?e sustavu Advanced Battery Storage da u bilo kojem trenutku proizvede ili pohrani ?ak 70 MW snage energije. Tako velika snaga u kombinaciji s velikim kapacitetom omogu?it ?e u?inkovitu reakciju na sve ve?e fluktuacije u mreži”, rekao je Nicolas Schottey.
Bliska suradnja s partnerima
Kao pionir i vode?i proizvo?a? u podru?ju elektri?ne mobilnosti u Europi, Grupa Renault nadilazi svoju ulogu proizvo?a?a vozila kako bi, uz pomo? svojih partnera, postala važan igra? u pametnim elektri?nim i energetskim ekosustavima. U okviru programa Advanced Battery Storage grupa Renault udružila je snage s nekoliko sudionika, uklju?uju?i društva La Banque des Territoires, Mitsui Group, Demeter (kroz fond za ekološku modernizaciju sustava prijevoza) i The Mobility House.
O pametnom elektri?nom ekosustavu
Pametno punjenje prilago?ava punjenje vozila potrebama korisnika i koli?ini elektri?ne energije dostupnoj u mreži. Maksimalna snaga punjenja mogu?a je dok ponuda elektri?ne energije nadmašuje potražnju, posebice u vršnim fazama proizvodnje energije iz obnovljivih izvora. Punjenje se zaustavlja kad potražnja za elektri?nom energijom nadmašuje ponudu mreže i tako optimizira ponudu energije iz lokalnih obnovljivih izvora.
Dvosmjerno punjenje vozilima omogu?uje punjenje elektri?ne mreže energijom tijekom vršnih optere?enja. Osim što ih se pametno puni, vozila ?e tako poslužiti i kao privremene jedinice za pohranu energije.
Jednom kada više ne budu prikladne za uporabu u automobilima, baterije elektri?nih vozila i dalje mogu pohranjivati velike koli?ine energije. Renault je pronašao na?in da iskoristi tu energiju u manje zahtjevnim situacijama, ponajprije za stacionarnu pohranu energije. Udahnuvši novi život baterijama, Renault danas može obuhvatiti ?itav spektar potreba pohrane energije, od domova do poslovnih zgrada, tvornica, škola i stambenih blokova, pa ?ak i punjenja elektri?nih automobila.