Unato? porastu prihoda, Croatia Airlines (CA) u prva tri ovogodišnja mjeseca poslovala je s gubitkom od 114,9 milijuna kuna, što je za 19 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, a posljedica je ponajviše rasta cijene goriva, stoji u financijskom izvješ?u te kompanije objavljenom u ?etvrtak.
Ukupni prihodi CA u tom razdoblju dosegnuli su 213 milijuna kuna te su bili za 88 posto ve?i u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, ali je to još uvijek manje od ostvarenja istog razdoblja 2019. godine, što pokazuje nastavak negativnog utjecaja covid-19 krize na poslovanje kompanije, navodi se u priop?enju.
Istodobno, ukupni troškovi dosegnuli su 328 milijuna kuna te su bili 56 posto ve?i nego lani.
“U nastalim tržišnim okolnostima na kraju promatranog razdoblja ostvaren je operativni gubitak u visini od 113,9 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 114,9 milijuna kuna. Potrebno je naglasiti da je ukupni efekt pove?anja cijene mlaznoga goriva u prvom kvartalu 2022. godine negativno utjecao na financijski rezultat za 21,8 milijuna kuna, uz to jednokratna stavka povrata zrakoplova A320, koji je izašao iz flote, pove?ala je troškove za 5 milijuna kuna”, navode iz te zrakoplovne kompanije.
Prvo tromjese?je obilježio je rast naleta za 113 posto u odnosuna prvo tromjese?je 2021., uz rast ukupno prevezenih putnika za 178 posto na 200.721. Pritom je u doma?em redovitom prometu broj putnika ve?i za 122 posto, a u me?unarodnom redovitom prometu za 214 posto u odnosu na prvi kvartal 2021. godine.
Ostvareni putni?ki kilometri pove?ani su za 188 posto, uz putni?ki faktor popunjenosti (PLF) od 51,4 posto što je 6,6 postotnih bodova više u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, navodi se u priop?enju.
Ukupna prodaja za prvi kvartal 2022. godine tri put je ve?a od prodaje za isto razdoblje 2021. godine. Trenutni booking za idu?ih šest mjeseci – od svibnja do listopada – pokazuje zna?ajan oporavak u odnosu na prošlu godinu i ve?i je 2,3 puta, ali je istovremeno još uvijek manji za 54 posto usporedivo s bookingom istog razdoblja za ljeto 2019. godine, navode iz te kompanije.
Iz CA isti?u i da se ponašanje putnika kod kupovine i rezervacije karata znatno promijenilo u odnosu na pretpandemijske godine. Prevladavala je dinamika kasnog bookinga, a takvo kretanje nastavlja se i tijekom 2022. godine.
Iz nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika navode i da je poslovanje zrakoplovnih kompanija, pa samim time i njihovo, u 2022. godini suo?eno s više glavnih rizika, a održavanje ravnoteže me?u razli?itim faktorima i odgovorima na pojedine rizike postalo je složenije.
“Ostvareni su zna?ajni pozitivni pomaci u odnosu na prvi kvartal 2021. godine, me?utim glavni rizici koji ?e u 2022. godini imati najve?i utjecaj na poslovanje Croatia Airlinesa su rizik cijene goriva, cijene emisijskih jedinica, rizik pada potražnje za uslugama zra?nog prijevoza. Nastavak rata u Ukrajini i nepredvidivost pandemije u pogledu njezinog nastavka i razmjera može imati zna?ajan utjecaj na potražnju za uslugama zra?nog prijevoza. Kompanija ?e i u idu?im razdoblju nastaviti poduzimati sve mjere aktivnog upravljanja likvidnoš?u i optimizacije poslovanja uz nastavak daljnje racionalizacije poslovanja te provedbu aktivnosti definiranih post-covid strategijom”, navode iz CA.
Tako?er, isti?u da ?e tijekom ovogodišnje ljetne sezone izravno povezati Hrvatsku i 21 me?unarodno odredište, odnosno 22 europske zra?ne luke, a zrakoplovi kompanije pritom ?e letjeti na 41 me?unarodnoj liniji.
Ljetnim redom letenja kompanija ?e dodatno proširiti mrežu me?unarodnih odredišta uvo?enjem pet novih me?unarodnih linija iz Zra?ne luke Split u Amsterdam, Bukurešt, Dublin, Milano i Stockholm. Tako?er se planira i intenziviranje letova na postoje?im linijama u me?unarodnom i doma?em prometu.
HINA