Gume za elektri?na vozila: jednake, ali razli?ite

0
547

Godina koja je iza nas, za automobilsko tržište bila je iznimno burna, posebno u Europi. Tijekom prvih devet mjeseci registrirano je 29 posto manje automobila, no ?ak ni to nije bilo dovoljno da se sprije?i možebitno prva elektri?na revolucija na tom kontinentu. Prema podacima tvrtke JATO Dynamics, koja se bavi analizom tržišta, u listopadu 2020. godine hibridni i elektri?ni automobili ?inili su 27 posto tržišta novih motornih vozila u Europskoj uniji, jedan posto više od dizelskih vozila.

Prema tim istim podatcima prodaja elektri?nih automobila u Hrvatskoj je mala, ali se neprestano pove?ava. Unato? okolnostima prouzro?enima pandemijom bolesti COVID-19 broj novoregistriranih elektri?nih vozila 2020. se godine udvostru?io u usporedbi s prethodnom godinom, što zna?i da je registrirano 380 novih elektri?nih automobila. Najve?i je porast zabilježen u rujnu kad je registrirano 111 novih elektri?nih vozila.

Vozila s elektri?nim i hibridnim pogonom teža su od konvencionalnih modela, a to je zbog baterije kod elektri?nih automobila, odnosno zbog motora, elektri?nog motora i spremnika za gorivo kod hibrida. Nadalje, ta vozila pri kretanju na cestu prenose ve?i okretni moment, stoga je poželjno odabrati gume koje su posebno prilago?ene njihovim karakteristikama. U te karakteristike ubrajaju se sigurnost na mokrim i suhim cestama, precizno upravljanje, kratak put ko?enja i, što je posebno važno kad je rije? o elektri?nim automobilima, vrlo nizak otpor kotrljanja.

Niži otpor kotrljanja i manje buke
Continentalovi dizajneri guma odlu?ili su se suo?iti s tim izazovom i dizajnirali su gume posebno namijenjene elektri?nim automobilima, autobusima i kamionima. Dodatna težina vozila kompenzira se pove?anjem nosivosti karkase, odnosno kostura gume, što se obi?no ozna?ava simbolom XL s bo?ne strane, a u industriji se trenuta?no poduzimaju koraci potrebni za standardizaciju guma još ve?e nosivosti, što ?e se vjerojatno ozna?avati simbolom XL+. Vrlo nizak otpor kotrljanja gume postiže se odgovaraju?im spojem materijala gaznog sloja, profila i izrade gume, posebno njezinih bo?nih strana, kao i vo?enjem brige o tome da ukupna težina bude što manja. Sve mjere se moraju pažljivo uskladiti kako bismo se pobrinuli da gume zadrže vrlo sigurne vozne osobine.

S obzirom na to koliko su elektri?na vozila tiša od modela koji imaju motor s unutarnjim izgaranjem, buka u gumama treba se svesti na najmanju mogu?u razinu. To se može posti?i umetanjem neke vrste pjenastog umetka u gumu, odnosno primjenom tehnologije koju Continental naziva ContiSilent.

Na prvi pogled ti posebni proizvodi izgledaju posve normalno. Dizajn profila gaznog sloja i bo?nog zida te podatci s bo?ne strane nalik su uobi?ajenim modelima. Continental proizvodi i gume za komercijalna vozila prilago?ene potrebama koje proizlaze iz elektri?ne propulzije, poput guma Conti Urban HA3 za elektri?ne linijske autobuse. Na Sajmu automobila u Frankfurtu 2018. godine Continental je predstavio i prototip gume za elektri?ne kamione.

Dubina gaznog sloja ve? se može pratiti s pomo?u senzora
Oprema za elektri?ne automobile koja se naširoko najavljuje, a koju Continental ve? upotrebljava u pilot-projektu u Danskoj, oprema je za pra?enje dubine gaznog sloja i kvalitete gume s pomo?u senzora, posebne programske podrške i daljinskog mjerenja. Primjenom odgovaraju?ih algoritama svi se podaci pohranjuju u „oblaku“, a preciznost se dovodi tik do savršenstva. Zbog toga voza?i informacije o kvaliteti svojih guma i istrošenosti gaznog sloja primaju u stvarnom vremenu pa mogu samostalno odlu?iti kad ?e promijeniti gume umjesto da dva puta godišnje odlaze na redovni servis ili vulkanizeru.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com