Hladna fronta u oštroj ofenzivi na vaš automobil

0
521

Kod startanja motora zimi za akumulator je kriti?no prvih 5 sekundi. Tada su potrebe za energijom velike, a istodobno je zbog hladno?e smanjen kapacitet akumulatora.

Pojam priprema vozila za zimu bio je ?eš?e upotrebljavan u prošlim vremenima. Današnja vozila, ako su redovito servisirana, nemaju potrebu za posebnim pripremama uo?i zime. To ne zna?i da im voza?i ne moraju dolaskom zime posvetiti pažnju. Prije svega, treba pripremiti zimsku opremu. Treba provjeriti odgovara li teku?ina za pranje stakala zimskim uvjetima. Voza?i sami mogu zaštititi brtvene gume oko vrata i poklopca prtljažnika sredstvom protiv zamrzavanja. Protiv smrzavanja treba zaštititi i brave, i to iz dva razloga. Kod vozila bez daljinskog otklju?avanja bit ?e problem otklju?ati bravu. Tako?er se može dogoditi da se vozilo zaklju?a samo od sebe dok recimo stružete led, a motor ste ostavili da se zagrije. Razlog su zbog smrzavanja prenapregnute brave. No u današnje vrijeme kada se vozila iz nov?anih razloga servisiraju neredovito, mogu?a su i iznena?enja koja su ponekad vrlo neugodna.

Jedno od mogu?ih i logi?nih je i smrzavanje rashladne teku?ine motora ako na vrijeme nismo provjerili njezinu gusto?u, odnosno otpornost na niske temperature. Današnje teku?ine imaju dulji vijek trajanja. Opasnost leži u tome što se vremenom iz nekih razloga dolijevalo malo po malo vode. Tako je promijenjen njezin sastav i ona više ne može podnijeti niske temperature. Ako je teku?ina suviše razrije?ena, kod vrlo niskih temperatura mogu nastati velika ošte?enja motora. Primjerice, može do?i do puknu?a bloka motora, ošte?enja rashladnih cijevi i hladnjaka. Jedna od klasi?nih pogrešaka je pokušaj startanja motora kod manjeg stupnja zale?enosti sustava. Najve?i broj motora kod današnjih vozila ima zup?asti razvodni remen. Ako on konstrukcijski vrti i pumpu cirkulacijskog kruga hla?enja, ona zbog sle?ivanja ostaje blokirana. Pokušaj starta motora u toj situaciji dovodi do, posebice kod dizelskih motora, velike havarije jer je mogu?e puknu?e zup?astog remena.

Pregrijavanje motora na minus 15 stupnjeva

Još je jedna zanimljvost vezana uz nedovoljnu otpornost teku?ine za hla?enje. Naime, mogu?a je situacija da se motor pregrijava i na -15 stupnjeva. Korisnici vozila iz južnih krajeva Hrvatske ponekad špekuliraju s ledištem teku?ine njihova vozila. Ako trebaju putovati u kontinentalni dio zemlje, prolaskom tunela Sveti Rok na?u se u sibirskoj klimi. Tada se zbog sle?enosti hladnjaka, odnosno kašaste strukture rashladne teku?ine motor po?inje pregrijavati jer nema cirkulacije. Kako se ne bi doga?ale neželjene posljedice, treba znati u kakvom je stanju rashladna teku?ina vašeg motora. Drugim rije?ima, ako nismo sigurni koliko smo puta dolijevali vodu, treba ispitati stanje teku?ine. Dizelaši su u prošlim vremenima tako?er znali prire?ivati iznena?enja svojim vlasnicima. Zbog konstrukcijskog rješenja samozapaljenja smjese, posebice su osjetljivi na niske temperature. Taj se problem rješava ugradnjom dodatnih grija?a i tako se omogu?uje lakši start motora. Moderni dizelski motori su konstrukcijski i elektroni?kom kontrolom ubrizgavanja toliko su napredovali da im niske temperature nisu problem. Tako?er je i kvaliteta goriva na visokoj razini. No iznena?enja su uvijek mogu?a, i to prije svega pojavom kondenzata vlage u spremniku goriva. Gotovo uvijek se vozimo s polupraznim spremnicima, a to pogoduje pojavi kondenzata vode u spremniku. Neki sustavi imaju na filteru goriva mogu?nost odvajanja kondenzata, ali su kod niskih temperatura mogu?i problemi na sustavu dobave goriva do motora. Kod vrlo niskih temperatura mogu?a je i pojava parafina u gorivu. Taj je problem nekad rješavan dodavanjem benzina dizelskom gorivu. Kod novih vozila to nemojte ni pokušavati. Loše posljedice koje mogu nastati puno su ve?e nego trenuta?na korist.

Zimi je ?esto otkazivanje akumulatora. Generalno, u prvom naletu hladnog vala, u Zagrebu recimo, otkaže otprilike 30% akumulatora. Kod startanja motora za akumulator je kriti?no prvih 5 sekundi. Tada su potrebe za energijom velike, a istodobno je zbog hladno?e smanjen kapacitet akumulatora. Po istraživanjima proizvo?a?a akumulatora, ve? kod 0 stupnjeva kapacitet pada 20%, a potreba je ve?a 50%. Kod nižih temperatura situacija je još nepovoljnija. Zato i akumulatori koji bi kod viših temperatura još neko vrijeme funkcionirali jednostavno kažu: Ne!

Ako ne možete riješiti problem – zovite HAK!

Poznato je da smo mi susretljivi i volimo pomagati drugima. Tako ?emo drage volje posuditi struju susjedu ili nekom tre?em. To je dobra osobina, ali ?esto, posebice kod novijih vozila, može izazvati probleme koji mogu biti dodatni trošak za vlasnika. Svaki nestru?an pristup ovom poslu može oštetiti elektroni?ke komponente vozila kojem posu?ujemo struju. Za taj su zahvat prije svega potrebni i kablovi za poja?avanje odgovaraju?e kvalitete. Tako?er se kod radnje mora poštovati odre?ena procedura. Preveliko objašnjavanje moglo bi ionako dodatno zakomplicirati stvari, ali dovoljno je re?i da je ovo problem i profesionalcima. Zbog pada naponske mreže vozila dolazi do raspada komunikacijske mreže umreženih ra?unala na vozilu. Taj se problem ponekad mora rješavati servisnim dijagnosti?kim ure?ajima. Ra?unala se moraju ponovno umrežiti u zajedni?ku komunikacijsku cjelinu.

?lanovi HAK-a su tu u prednosti jer su djelatnici sustava pomo?i na cesti educirani za pravilan postupak poja?avanja baterije kod suvremenih vozila. Problem je ako se prije toga pokušavalo upaliti vozilo uz ne?iju pomo?. Zato na kraju pereporuka ?lanovima da u slu?aju potrebe odmah zovu 1987 i tako izbjegnu mogu?e probleme. Pozdrav, uz što više stvarno ugodnih zimskih radosti.

Izvor: HAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com