Hyundai je najavio dugoro?ni plan kako bi u?vrstio svoju poziciju predvodnika u elektri?noj mobilnosti.
Prema novom razvojnom planu, nazvanom “Strategija 2025”, Hyundai ?e poticati Smart Mobility Device (Ure?aje pametne mobilnosti) i Smart Mobility Service (Usluge pametne mobilnosti) kao dva temeljna poslovna stupa, a o?ekuje se da ?e sinergija dvaju stupova olakšati prijelaz tvrtke u pružatelja pametnih rješenja mobilnosti.
Smart Mobility Device poslovanje ponudit ?e proizvode optimizirane za usluge i postaviti temelje za poticanje uslužnog poslovanja. S druge strane, Smart Mobility Service pružit ?e personalizirane sadržaje i usluge na ure?ajima kako bi se osigurala šira korisni?ka baza.
Hyundaijevi planovi ure?aja za pametnu mobilnost uklju?uju širok spektar grupa proizvoda izvan cestovnih automobila poput osobnih zra?nih vozila (PAV), robotike i dostave robe. Hyundai ?e oja?ati svoje proizvodne mogu?nosti za izgradnju proizvoda koji kupcima nude besprijekornu mobilnost.
Usluga Smart Mobility novo je podru?je za Hyundaijevo poslovanje koje ?e se smatrati klju?nim strateškim stupom za budu?nost tvrtke. Usluge i sadržaji bit ?e personalizirani i ponu?eni putem integrirane platforme kako bi se vrijednost za korisnike maksimalizirala.
Dva stupa nalaze se iznad tri klju?na smjera koja je tvrtka definirala: pove?anje profitabilnosti u poslovanju s vozilima s unutarnjim izgaranjem, osiguranje liderske pozicije u elektrifikaciji vozila i postavljanje temelja za poslovanje zasnovano na platformi.
Da bi se “Strategija 2025” ostvarila na strani “ure?aja”, Hyundai ?e ciljati na rast koji je uravnotežen i stabilan, traže?i ravnotežu izme?u tržišta i modela, uz prioritet dugoro?ne održivosti nad kratkoro?nim ciljevima. Kompanija tako?er planira pove?ati profitabilnost istodobno traže?i poboljšane vrijednosti za kupce i inovacije u strukturi troškova.
Konkretno, Hyundai želi osigurati vode?u poziciju u elektrifikaciji vozila prodajom 670.000 elektri?nih vozila godišnje i postati jedan od tri najbolja svjetska proizvo?a?a elektri?nih vozila na baterije i gorivne ?elije do 2025. godine.
Što se ti?e Smart Mobility Service poslovanja, tvrtka ?e ciljati na poslovni model koji kombinira proizvod i uslugu te pokrenuti integriranu platformu za mobilnost koja ?e klijentima ponuditi prilago?ene sadržaje i usluge.
Za tu svrhu, Hyundai ?e do 2025. godine izdvojiti 61,1 trilijuna KRW za istraživanje i razvoj (R&D) i daljnje istraživanje budu?ih tehnologija. U istom vremenskom razdoblju tvrtka ?e ciljati operativnu maržu od 8 posto u svom automobilskom poslovanju i ciljati na 5 posto udjela na globalnom tržištu vozila.
Zasebno, Hyundai je najavio da ?e u velja?i 2020. izvršiti otkup dionica u iznosu od 300 bilijuna KRW kao dio svojih kontinuiranih napora za ja?anje vrijednosti dioni?ara i vrijednosti dionica te unaprje?enje transparentne komunikacije s tržištem.
Hyundaijev sveobuhvatni srednjoro?ni i dugoro?ni strateški smjer predstavio je predsjednik i izvršni direktor tvrtke Wonhee Lee, tijekom foruma “CEO Investor Day“, održanog u Seulu, kojem su nazo?ili razli?iti dioni?ari i investitori.
“Klju? naše budu?e strategije je usredoto?iti se na kupce i predstaviti najpoželjnije proizvode i usluge. Želimo ponuditi pametnu mobilnost koja zadovoljava promjenjive potrebe naših kupaca, koriste?i naprednu tehnologiju”, rekao je predsjednik Lee. “Transformacija u pružatelja pametnih mobilnih rješenja sa sveobuhvatnim rješenjima za mobilnost koja kombiniraju ure?aje i usluge bit ?e središnje mjesto Hyundaijeve budu?e strategije.”
“Strategija 2025”
(1) Smart Mobility Device (Ure?aji pametne mobilnosti)
U domeni Smart Mobility Device Hyundai je razvio strategije za održavanje svoje konkurentnosti u osnovnom proizvodnom poslu osiguravanjem liderstva u elektrifikaciji i pove?anjem profitabilnosti u poslovanju s vozilima s motorima na unutarnje izgaranje.
Tvrtka planira posti?i uravnotežen i stabilan rast s portfolijem koji uzima u obzir razli?ite regionalne i proizvodne potrebe.
Konkretno, Hyundai ?e se baviti elektrifikacijom vozila ciljaju?i prvo mla?e i poduzetni?ke kupce s pristupa?nim elektri?nim vozilima na baterije (BEV) kako bi postigli ekonomiju razmjera. Do 2025. godine, tvrtka ima namjeru prodavati 670.000 elektri?nih vozila godišnje, uklju?uju?i 560.000 BEV vozila i 110 000 elektri?nih vozila na gorive ?elije (FCEV). Cilj je elektrificirati ve?inu novih modela do 2030. na klju?nim tržištima poput Koreje, SAD-a, Kine i Europe, a tržišta u razvoju, poput Indije i Brazila, trebale bi uslijediti do 2035. godine.
Marka Genesis svoje ?e prve potpuno elektri?ne modele predstaviti 2021. godine, a 2024. Godine proširit ?e svoju elektri?nu liniju. Sportska Hyundaijeva “N” marka tako?er planira lansirati SUV i elektrificirana vozila, što ?e dodatno pove?ati konkurentnost Hyundaija u elektrifikaciji.
Tvrtka ?e tako?er istovremeno implementirati kvalitetu i inovacije za poboljšanje prepoznate vrijednosti kod kupaca, istovremeno mijenjaju?i strukturu troškova.
Kvalitetne inovacije maksimizirat ?e korisni?ku vrijednost temeljenu na tri pametna elementa: inovativnom digitalnom korisni?kom iskustvu (UX), povezanim uslugama na bazi umjetne inteligencije (AI) i sigurnoj autonomnoj vožnji. Što se ti?e tehnologije autonomne vožnje, razine autonomne vožnje 2 i 3 prema SAE, kao i napredni sustav pomo?i voza?u (ADAS) za parkiranje, bit ?e dostupan u svim modelima do 2025. godine, zajedno s ciljem tvrtke da razvije potpunu platformu za autonomnu vožnju do 2022. godine i zapo?ne masovnu proizvodnju do 2024. godine.
Za inovacije u troškovima, tvrtka ?e usvojiti novu globalnu modularnu EV arhitekturu radi poboljšanja u?inkovitosti i prilagodljivosti razvoja proizvoda, po?evši od vozila lansiranih 2024. godine. Tvrtka tako?er planira obnoviti svoj prodajni model putem optimizacije mreže i novih prodajnih metoda, kako bi se preorijentirali na proizvodnju na temelju potražnje i proširiti partnerstva s drugim proizvo?a?ima originalne opreme.
(2) Smart Mobility Service (Usluga pametne mobilnosti)
Usluge pametne mobilnosti bit ?e klju?ni budu?i pokreta? rasta Hyundaija, objedinjuju?i proizvod i uslugu kako bi kupcima ponudili mobilnost prilago?enu njihovom životnom stilu.
Tvrtka planira iskoristiti svoju postoje?u korisni?ku bazu za pružanje usluga povezanih s vozilima, uklju?uju?i održavanje, popravak, financiranje, osiguranje i naplatu. Hyundai ?e tako?er uložiti napore da do?e do šire grupe kupaca sa sveobuhvatnijim spektrom usluga. Izgradit ?e integriranu platformu za mobilnost koja analizira podatke iz vozila i oko njega putem povezanosti automobila. Kroz poboljšano razumijevanje kupaca, tvrtka ?e nuditi usluge prilago?ene potrebama kupaca u svakom aspektu njihovog života, uklju?uju?i kupovinu, dostavu, kao i multimodalne usluge mobilnosti.
“Strategija 2025” predvi?a i regionalnu optimizaciju usluga pametne mobilnosti. U SAD-u dijeljenje automobila i demonstracija usluge robotaxi, iskoristit ?e se za o?ekivanu komercijalizaciju autonomnih vozila SAE razine 4 ili više. U Koreji, Aziji i Australiji Hyundai planira u?i na tržište mobilnosti putem partnerstva s vode?im lokalnim igra?ima. U Europi i Rusiji, gdje je uslužna industrija napredna, tvrtka ?e se prvo usredoto?iti na tvrtke koje kombiniraju proizvode i usluge.
Za uspješnu provedbu “Stratergije 2025.” uspostavljeni su i planovi za reformu organizacije i upravljanja. Tvrtka ?e usvojiti nove sustave za donošenje odluka temeljenih na podacima, upravljanju u?inkom zaposlenika, inovacijama procesa i planiranja resursa poduze?a nove generacije (ERP). Tako?er ?e se stvoriti fleksibilnija organizacijska struktura i njegovati skladna korporativna kultura usredoto?ena na komunikaciju i suradnju.
“Financijski ciljevi”
Hyundai je tako?er odredio klju?ne financijske ciljeve potrebne za postizanje rezultata zacrtanih u “Strategiji 2025”.
Tijekom šestogodišnjeg razdoblja od 2020. do 2025. godine, tvrtka ?e uložiti ukupno 61,1 trilijuna KRW, ili otprilike 10 trilijuna KRW godišnje, u istraživanje i razvoj te tehnologije budu?nosti za glatku tranziciju u pružatelja pametnih rješenja mobilnosti. Konkretno, 41,1 trilijuna KRW bit ?e izdvojeno za proizvode i kapitalna ulaganja kako bi se pove?ala konkurentnost u postoje?im tvrtkama, dok ?e se približno 20 trilijuna KRW uložiti u tehnologije budu?nosti, uklju?uju?i elektrifikaciju, autonomnu vožnju, umjetnu inteligenciju (AI), robotiku, osobni zra?ni automobil (PAV) i nova energetska podru?ja.
Šestogodišnji plan ulaganja osvježen je i ažuriran iz postoje?eg plana tvrtke – najavljenog u velja?i 2019. – u kojem je tvrtka objavila plan potrošnje u iznosu od 45,3 trilijuna KRW u razdoblju 2019.-2023.
Novopostavljeni cilj Hyundaija za operativnu profitnu maržu u automobilskom sektoru iznosi 8 posto do 2025. godine, što je više od prethodnog cilja od 7 posto do 2022. godine.
Podržana poboljšanom profitabilnoš?u i troškovnom konkurentnoš?u, tvrtka ?e pove?ati udio elektrificiranih vozila u svom proizvodnom asortimanu i postaviti temelje za nove usluge mobilnosti. O?ekuje se da ?e i uspješno poslovanje marke Genesis na globalnom tržištu luksuznih vozila dodatno pove?ati profitabilnost tvrtke.
Niz inovativnih programa za smanjenje troškova – poput integracije platformi, standardizirane arhitekture vozila i dijeljenja dijelova – pomo?i ?e pove?ati u?inkovitost u lancu opskrbe dijelova. Procesi u arhitekturi vozila optimizirat ?e se prema regijama, a primijenit ?e se inovativne proizvodne tehnologije za daljnje poboljšanje u?inkovitosti i profitabilnosti.
Poboljšani miks proizvoda u kombinaciji s konkurentnim novim modelima, pomo?i ?e smanjenju poticajnih troškova, dok ?e preliminarni napori u kontroli kvalitete smanjiti troškove povezane s kvalitetom. Tvrtka ?e tako?er nastojati pove?ati u?inkovitost ulaganja za brand Genesis.
Hyundaijev cilj je postizanje 5-postotnog tržišnog udjela u svjetskoj automobilskoj industriji do 2025. Godine, što zna?i pove?anje za 1 postotni bod u odnosu na udio od otprilike 4% u 2018. godini. Za postizanje ovog cilja, tvrtka ?e se baviti promjenjivom potražnjom na pojedinim tržištima s regionalnom fleksibilnoš?u i ponuditi konkurentne usluge mobilnosti.
Hyundai je tako?er objavio da planira otkupiti vlastite dionice s tržišta u vrijednosti od 300 bilijuna KRW do velja?e sljede?e godine kao dio svojih kontinuiranih napora za ja?anje vrijednosti vlasni?kih dionica i tržišno prihvatljive politike.
Od najave planova za maksimalni povrat dioni?ara u 2014., dividenda tvrtke postupno se pove?avala na 4000 KRW po dionici u 2015. u usporedbi s 1950 KRW u 2013. U 2018. godini Hyundai je izveo opsežni program otkupa i otkazivanja dionica koji se primjenjivao na ekvivalent od 3 posto dionica u optjecaju.
“Hyundai ?e uvijek dati prioritet svojim kupcima i nastojat ?e ljudima pomo?i kvalitetno iskoristiti njihovo vrijeme”, rekao je predsjednik Lee. “U?init ?emo sve da budemo spremni za budu?nost, da budemo lideri u budu?oj industriji mobilnosti i da maksimalno pove?amo vrijednost za dioni?are.”