Južnokorejski proizvo?a? automobila Hyundai Motor pregovara s ameri?kim ministarstvom rada kako bi riješio problem djece koja rade u pogonima njegovih dobavlja?a u SAD-u.
Reutersova istraga otkrila je da u pogonima u ameri?koj saveznoj državi Alabami rade djeca, izlažu?i se time brojnim opasnostima.
Neka me?u njima imaju samo 12 godina, utvrdio je Reuters.
I ameri?ki savezni zakoni i zakoni Alabame ograni?avaju rad u tvornici osobama mla?im od 16 godina. Radnicima mla?im od 18 godina zabranjeno je obavljanje ve?ine poslova, uklju?uju?i metalne preše, strojeve za rezanje i brze vili?are.
Hyundai je u utorak priop?io da je u više navrata razgovorao s ameri?kim ministarstvom rada koje je istraživalo Hyundaijevu podružnicu u Alabami i njegove dobavlja?e dijelova zbog potencijalnog kršenja zakona o dje?jem radu.
Istraga je obuhvatila i Hyundaijevu sestrinsku kompaniju Kia Corp.
Razgovori s ameri?kim regulatornom za rad usredoto?eni su na “mjere uskla?enosti u našem opskrbnom lancu”, rekao je glasnogovornik tvrtke Michael Stewart, opisuju?i nekoliko novih mjera koje su odlu?ili uvesti kako se kršenje zakona ne bi ponovilo.
Hyundai ?e tako u opskrbnom lancu u SAD-u pokrenuti nove programe obuke za zapošljavanje, provjeravati dokumente kandidata za posao, uvesti anonimne telefonske linije za dojave i suzbijati praksu angažmana agencija za zapošljavanje.
Reuters je otkrio da su agencije ponekad u pogone dobavlja?a slale maloljetne radnike.
Ministarstvo rada odbilo je komentirati sastanke s Hyundaijem. Glasnogovornik ministarstva rekao je da im je cilj „pobrinuti se da poslodavci razumiju svoju zakonsku odgovornost i da sura?uju s poslodavcima kako bi im pomogli ispoštovati” propise.
“Gnjusna eksploatacija”
Hyundaijevo priop?enje vremenski se poklopilo s poja?anim pritiskom kongresnice Demorata iz Alabame Terri Sewell na tvrtku da sprije?i nezakoniti rad djece u pogonima u toj saveznoj državi.
Sewell je rekla da je s Hyundaijem razgovarala u više navrata kako bi potaknula rješavanje problema u tvornicama auto-dijelova koje opskrbljuju Hyundai i Kiu.
„Jasno sam dala do znanja da je eksploatacija dje?jeg rada gnjusna i neprihvatljiva i da netko mora odgovarati” za takvu praksu, kazala je kongresnica, dodaju?i da ?e nastaviti sura?ivati s Hyundaijem, regulatorom i radnicima u Alabami kako bi se ne bi ponovila.
Jedna od tvornica, SMART Alabama, u izravnom je vlasništvu Hyundaija. Savezno i ministarstvo rada Alabame pokrenuli su istragu nakon što je Reutersov ?lanak prošlog srpnja otkrio da su u njezinim pogonima radila djeca migranata iz Srednje Amerike.
U kolovozu vlasti su provele inspekciju u Hyundaijevom dobavlja?u SL Alabama i utvrdile da i u njegovim pogonima rade djeca. Regulatori su kaznili SL i agenciju za zapošljavanje.
U prosincu Reuters je iz prve ruke izvijestio da djeca rade u više automobilskih tvornica u korejskom vlasništvu diljem Alabame, otkrivši da državne i savezne vlasti istražuju ?ak deset tvornica u toj saveznoj državi koje opskrbljuju Hyundai i Kiu.
Vlasti tako?er istražuju jesu li maloljetni radnici u Hyundaijevom opskrbnom lancu u Alabami možda žrtve trgovine djecom koja bi trebala biti angažirana kao radna snaga, prema dvojici upu?enih dužnosnika.
Hyundai je rekao da je poduzeo mjere ?im je prošle godine saznao za kršenje zakona u SMART Alabami i u SL-u.
I Hyundai i Kia potpisnici su globalnih povelja koje zabranjuju dje?ji rad u njihovim i u tvornicama njihovih dobavlja?a.
HINA