Hyundai ubrzao kamionsku “vodikovu utakmicu” u Europi

0
323

Južnokorejski Hyundai planira u Europu do kraja godine isporu?iti novu seriju kamiona s gorivim ?elijama, poja?avaju?i tako rivalstvo prilikom testiranja održivosti cestovnog robnog prijevoza na vodik.

Nova klasa kamiona Xcient Hyundai, opremljena u?inkovitijim gorivim ?elijama s dužim životnim vijekom, trebala bi sti?i u Europu u ?etvrtom tromjese?ju, rekao je izvršni direktor tvrtke Hyundai Hydrogen Mobility (HHM) Mark Freymueller.

Vodik se zbog više cijene ne rabi toliko koliko elektri?ne baterije, no zagovornici kažu da su za prijevoz na velike udaljenosti kamioni s pogonom na vodik u prednosti jer imaju ve?i domet.

HHM, zajedni?ko ulaganje Hyundaija i švicarske tvrtke za hidrogen H2 Energy, od prošlog listopada komercijalnim klijentima u Švicarskoj daje u najam “zelene” kamione na vodik u sklopu najnaprednijeg svjetskog terenskog pilot programa.

HHM planira odlazak u druge europske zemlje sljede?e godine.

“Njema?ka i Nizozemska su najizglednije”, rekao je Freymueller dodaju?i kako je tako?er bilo interesa za pilot programe u Austriji, Norveškoj, Francuskoj, Italiji, Španjolskoj i Danskoj.

O?ekuje se da ?e najnoviji Hyundaijev poticaj pove?ati pritisak na lokalne igra?e, koji razvijaju vlastite planove vezane uz vodik. To uklju?uje zajedni?ki pothvat njema?kog Daimlera i švedskog Volva te suradnju talijanskog Iveca s ameri?kim proizvo?a?em kamiona s niskim emisijama Nikolom.

Vodik je u središtu pozornosti u Europi, jer ministri zaštite okoliša u zemljama EU-a žele da se emisije uglji?nog dioksida (CO2) iz kamiona smanje za tre?inu do 2030. u odnosu na razinu iz 2019. godine te prijete potencijalnim uvo?enjem zabrana dizela i ve?im porezima, no obe?avaju i do 75 posto niže cestarine za zelenija vozila.

Iako skuplja od elektri?nih, vozila s gorivim ?elijama pogonjena vodikom potencijalno ?e imati koristi od europske želje za izgradnjom vode?e svjetske industrije po pitanju vodikove tehnologije.

U istraživanju njema?ke konzultantske tvrtke Berylls Strategy Advisors procjenjuje da ?e do 2030. godine 25 posto prodanih kamiona biti pokretano elektri?nih baterijama, a 10 posto gorivim ?elijama.

“Svatko tko želi vidjeti kako tehnologija gorivih ?elija djeluje na cesti trebao bi i?i u Švicarsku”, rekao je direktor poslovne jedinice komercijalnih vozila u Beryllsu Steffen Stumpp.

Elektri?ne baterije ili gorive ?elije?

Ameri?ka konzultantska kompanija McKinsey o?ekuje da ?e se uporaba vodika za gorive ?elije izjedna?iti s dizelom najranije 2028. godine.

Nikola i Iveco priop?ili su da ?e do 2023. proizvesti vozila s gorivim ?elijama, ?ime ?e biti dvije godine ispred Volva i Daimler Trucka, koji ne?e imati testne kamione još tri i pol godine.

Zasebno, Daimlerova podružnica Mercedes Benz pripremit ?e testiranja svog GenH2 Trucka za 2023. godinu.

Izvršni direktor Daimler Trucka Martin Daum rekao je da prvo treba uspostaviti mrežu punionica s vodikom prije nego što kamioni na gorive ?elije prona?u kupce, što ?e potrajati godinama.

Volkswagenov odjel za proizvodnju kamiona Traton nedavno je priop?io da su njegove podružnice MAN i Scan odabrale samo pogon na elektri?ne baterije.

“Kamioni na vodik imaju konkretan nedostatak: samo ?etvrtina izvorne energije ide u pogon, dok se tri ?etvrtine izgube pretvaranjem. Kod elektri?nih kamiona, omjer je obrnut”, rekli su izvršni direktor Tratona Matthias Gruendler i stru?njak za alternativne pogonske sklopove Andreas Kammel.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com