Institut IGH i HŽ Infrastruktura potpisali su ugovor o nadzoru radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof, vrijednosti 5,3 milijuna kuna bez PDV-a, priop?eno je iz IGH.
Projekt se ve?im dijelom financira kreditom Svjetske banke za obnovu i razvoj (IBRD), a odnosi se na dionicu dvokolosije?ne željezni?ke pruge duge 17,8 kilometara, koja se nalazi na koridoru RH1, izuzetno važnome za me?unarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz kojom u prosjeku pro?e oko 160 vlakova na dan.
Radovi koje ?e IGH nadzirati trajati ?e 30 mjeseci, a iz te tvrtke isti?u kako im je to ve? peti zna?ajniji potpisani ugovor u posljednje vrijeme o nadzoru izgradnje i rekonstrukcije iznimno bitne infrastrukture za Hrvatsku. U ovom trenutku, IGH ima oko tisu?u aktivnih ugovora za cijeli niz usluga koje pruža, primarno u graditeljstvu, navodi se u priop?enju.
Ina?e, HŽ Infrastruktura je 20. velja?e ove godine s tvrtkom Swietelsky potpisala ugovor za izvo?enje radova na obnovi pruge Zagreb Zapadni kolodvor – Savski Marof. Taj je ugovor vrijedan 365,7 milijuna kuna (bez PDV-a), od ?ega se 210 milijuna kuna financira kreditom Svjetske banke.
Kako je tada najavljeno, rok za izvo?enje radova je 27 mjeseci od dana sklapanja ugovora.
Obnova pruge na dionici Savski Marof – Zagreb Zapadni kolodvor obuhva?a cjelovitu obnovu pružnog gornjeg i donjeg ustroja, sanaciju mostova Krapina, Lužnica, Vrabeš?ak kao i sanaciju propusta i sanaciju podvožnjaka Vrap?anska i Škorpikova.
Sanirat ?e se i tri pothodnika te ugraditi sinteti?ko popo?enje na željezni?ko – cestovne prijelaze Sokolska, Kolodvorska, Savska, Brdovec i Savski Marof. Uredit ?e se i zgrada na kolodvoru Savski Marof i stajalištu Brdovec.
Radovi ?e obuhvatiti i zamjenu postoje?ih perona i ure?enih površina novim stajalištima Kustošija, Zapreši? Savska i kolodvoru Podsused te ugradnju nadstrešnica u stajalištu Kustošija, Podsused, Zapreši? Savska i Brdovec.
Uskladit ?e se i signalno – sigurnosni i telekomunikacijski ure?aji te kompletno obnoviti sustav kontaktne mreže.
Po završetku radova tom dionicom vlakovi ?e prometovati brzinom od 120 kilometara na sat, sigurnost i interoperabilnost željezni?koga prometa te nosivost pruge bit ?e ve?i, smanjit ?e se troškovi održavanja pruge, poboljšat ?e se i mogu?nost prijevoza ve?eg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu, a što je osobito bitno za Grad Zagreb i Zagreba?ku županiju, stoji u priop?enju Instituta IGH.
HINA