Izme?u Osijeka i Vinkovaca od ?etvrtka prometuje novi niskopodni vlak, koji ?e na toj pruzi zamijeniti dosadašnje motorne vlakove, a vrijedan je 33 milijuna kuna i putnicima nudi puno ve?u udobnost putovanja.
Novim niskopodnim vlakom danas su iz Osijeka za Vinkovce, zajedno sa skupinom novinara, putovali i osje?ko-baranjski župan Ivan Anuši? te predsjednik Uprave HŽ Putni?kog prijevoza Željko Uki?, a na vinkova?kom kolodvoru do?ekao ih je vukovarsko-srijemski župan Božo Gali?.
“Stvorili su se preduvjeti da i u ovom dijelu Hrvatske u sklopu modernizacije željeznice uvedemo niskopodni vlak. Nažalost, imamo samo pet ovakvih vlakova i pokušavamo ih rasporediti na frekventne relacije kakva je izme?u Osijeka i Vinkovaca gdje se godišnje preveze nešto manje od 200 tisu?a putnika”, kazao je Uki?.
Dodao je i kako ?e niskopodni vlak, osim na relaciji izme?u Osijeka i Vinkovaca, prometovati i do Županje i Vukovara. “Izme?u Osijeka i Vinkovaca imamo 16 linija dnevno od kojih ?e ovaj vlak pokrivati 12 linija, te ?e tijekom dana u svom režimu prometovanja obaviti i dvije vožnje do Županje i Vukovara. Na taj na?in nastojimo povezati sve važne centre na podru?ju Slavonije i podi?i kvalitetu prijevozne usluge”, istaknuo je Uki?.
Po njegovim rije?ima, vrijednost niskopodnog vlaka, koji vozi izme?u Osijeka i Vinkovaca i doma?e je proizvodnje, je oko 33 milijuna kuna.
Vlak postiže maksimalnu brzinu od 120 kilometara na sat, ima 167 sjede?ih mjesta i 175 staja?ih mjesta, opremljen je s ?etiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostorom za bicikle. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hla?enja te videonadzorom, a putnicima je u vlaku omogu?en besplatan pristup internetu (WiFi).
Po rije?ima osje?ko-baranjskog župana Ivana Anuši?a, došlo je klju?no vrijeme da se željeznice obnove i vrati im se “stari sjaj” jer su i dalje najsigurniji i najjeftiniji prijevoz koji je do sada u Hrvatskoj najmanje korišten.
“Ovime dobivamo moderan vlak, kakav i trebamo imati u 21. stolje?u. Ne želimo na tome stati i radimo na tome da se revitaliziraju i obnove pruge koje povezuju Osijek s Vinkovcima, Vinkovce sa Zagrebom i Osijek sa Zagrebom”, kazao je Anuši?, koji se nada da ?e u idu?im godinama dobar dio novca kojega ?e Hrvatska povu?i iz EU usmjeriti na modernizaciju željezni?kih koridora.
Anuši? je podsjetio i kako ?e od po?etka idu?e godine za sve studente s podru?ja Osje?ko-baranjske županije, bez obzira gdje studiraju, biti omogu?en besplatan prijevoz vlakom kojega ?e u suradnji s HŽ-om subvencionirati Osje?ko-baranjska županija.
Vukovarsko-srijemski župan Božo Gali? podsjetio je kako se u sklopu projekta Slavonija, Baranja i Srijem zalažu za modernizaciju i obnovu željezni?kih pravaca, posebice pruge Vinkovce-Zagreb, ali i Vinkovci-Osijek i ostalih pravaca.
Odgovaraju?i u Osijeku na novinarske upite ?lan Uprave HŽ Infrastrukture Darko Bariši? je podsjetio kako se zadnjih nekoliko godina krenulo u revitalizaciju kompletne željezni?ke mreže kako bismo kroz nekoliko godina dostigli europsku razinu željezni?ke infrastrukture.
Upitan što je s dugo najavljivanom obnovom zgrade željezni?kog kolodvora u Osijeku, rekao je da je natje?aj za izvo?a?a radova proveden i o?ekuje se da ?e na prolje?e po?eti kompletna obnova kolodvorske zgrade.
HINA