Ovogodišnju titulu japanskog automobila godine zajedni?ki su osvojili elektri?ni mališani Nissan Sakura i Mitsubishi eK Cross. Sve govori kako elektropogon je odli?an za male aute, ne duže od 4 m koji imaju manje baterije i manji ali dovoljan domet do 200 km! To je prava budu?nost elektroautomobila
Po prvi put u 43-godišnjoj povijesti japanskih nagrada za automobil godine, dva potpuno elektri?na automobila osvojila su najve?u automobilsku nagradu u zemlji. Nissan Sakura i Mitsubishi eK Cross rezultat su zajedni?kog rada u okviru alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi i dijele zajedni?ku platformu, konstrukciju i pogonske sklopove.
Brojni ?lanovi žirija pohvalili su veli?inu i prostranost elektri?nog dvojca, njihovu živahnu vožnju s 47 kilovata snage i 195 Nm okretnog momenta, autonomiju od 180 kilometara, pristupa?nost prosje?nom voza?u i cijenu. Na najavi u 73. – pri?a Yokohama Landmark tower, 60 ?lanova žirija japanske organizacije okupilo se prigodom glasovanja izbor automobila godine. Nissan Sakura i Mitsubishi eK Cross pobijedili su s uvjerljivih 399 glasova.
Honda Civic bila je druga s 320 glasova, Toyota Crown dobila je 236 glasova za tre?e mjesto, dok je Mazda CX-60 dobila 141 glas za ?etvrto mjesto, a Nissan X-Tail je peti s 84 glasa. Hyundai Ioniq 5 je dobio 75. glasova i okrunjen je za Japanski uvozni automobil godine 2022.-23., ?ime je postao prvi azijski model koji je osvojio glavnu nagradu u Japanu.
Tekst: Jure Šuica
Izvor: Startnews.hr