Na prodaju je ‘prvi SUV na svijetu’, dijete Jeepa i Ferrarija. Nakon 52 godine Jerrari još uvijek vozi i kao ispod ?eki?a je.
Danas se SUV-ovi prodaju kao halva i svaki je drugi nasljednik upravo Jerrarija, koji je nastao 1969. kao spoj Ferrarija 365 i Jeep Wagoneera. Enzo Ferrari prekrižio se nekoliko puta kad mu je “s glupom idejom” došao Amerikanac koji je poželio da mu baš u Modeni izrade sportski terenac. Dobio je košaricu, a ?uveni Enzo ja kazao da ?e radije propasti nego izra?ivati takva karoserijska ?udovišta. Bill Harrah, ameri?ki bogataš i vlasnik dvaju kasina u Rajni i strastveni kolekcionar automobila s impresivnom kolekcijom od 1.500 vozila, zaslužan je za stvaranje jedinstvenog automobila iz 1969. godine. Kad mu želju nije htio ispuniti Enzo, odlu?io se na samostalni poduhvat, a rezultat je bio Jerrari. I to prvotno u bijeloj boji.
Ferrari se smatra jednom od posljednjih marki automobila koja u svojoj ponudi još nema sportski terenac (ovaj je na putu, a njegovo ?e ime biti Purosange), a malo ljudi vjerojatno zna da je Ferrari 365 ‘sudjelovao’ u izradi prema nekima o?istiti prvi terenac imena Jerrari. Zapravo govorimo o jedinstvenom automobilu, spajanju spomenutog talijanskog sportskog automobila i Jeepa Wagoneera, zbog ?ega je automobil i dobio ime, a ovih se dana ponovno pojavio na tržištu!
Pokojni ameri?ki bogataš Bill Harrah, vlasnik dvaju kasina u Rajni i strastveni kolekcionar automobila s impresivnom kolekcijom od 1.500 vozila, zaslužan je za stvaranje jedinstvenog automobila iz 1969. godine. Dugo je vremena Harrah želio imati sportski kombi, a želju je želio uputiti i Enzu Ferrariju – koji ga, u svom maniru, nije želio ispuniti, jer je bio mišljenja da takvih nikada ne bi trebalo biti automobil s Ferrarijevom zna?kom.
Harrah se sam pobrinuo za konstrukciju, a razlog tome bila je snježna oluja u kojoj je jedan od njegovih mehani?ara razbio njegov novi Ferrari 365 GT 2 + 2 godine 1969. Automobil je pretrpio velika ošte?enja straga, sprijeda, uklju?uju?i 4, Sre?om, 4-litreni 12-cilindri?ni motor ostao je netaknut i tako postao prikladan kandidat za Harrahov ambiciozni projekt: kombiniranje prednjeg dijela vozila s kabinom Jeep Wagoneera (1969.). I budu?i da je na svom platnom spisku imao mnoštvo mehani?ara koji su se brinuli o svojoj širokoj floti, povjerio je zadatak izrade jedinstvenog vozila svom timu, naviknutom na razne sli?ne projekte.
Automobil je postao prava legenda i zaštitni znak Harraha i njegove kolekcije. Dijelom je to zasluga pogonskog sklopa, jer je Ferrarijev 12-cilindraš kombiniran s trostupanjskim automatskim mjenja?em Jeep – nužan korak za održavanje pogona na sva ?etiri kota?a. 1977. godine automobil je dobio slabiji Wagoneer motor, koji je i sad ugra?en u njega, a Ferrari je lutao novim i puno diskretnijim Wagoneerom, koji je zbog toga bio puno prikladniji za nenametljivu svakodnevnu upotrebu. Potonji je tada dobio ime Jerrari 2.
Prema onima koji su ga isprobali (uklju?uju?i ?asopise Road & Track), Jerrari je napravljen po visokim standardima, pa ne ?udi što je preživio do danas. U to je vrijeme ve? promijenio poprili?an broja vlasnika, posljednji put 2008. godine, kada ga je anonimni kupac iz Njema?ke kupio za12.000 dolara i doveo ga u Europu, gdje je potom proveo daljnjih 13 godina.
Izvorni Jerrari sada se ponovno prodaje na web mjestu “Classic drivers”, gdje se u opisu navodi da je automobil pažljivo održavan cijelo vrijeme i da je stoga u stanju u kojem je bio kada je stvoren – s izuzetkom zelene boje. Automobil je bio bijel kad je proizveden, ali ubrzo nakon toga Bill Harrah odlu?io ga je obojiti u ‘britansku trka?u zelenu boju’. Nije poznato za koliko je prodava? Alec Löckmann spreman odre?i se automobila, jer još uvijek prikuplja ponude, ali s trenutno izuzetno vru?im tržištem klasi?nih vozila, o?ekuje se da ?e prikupljeni iznos biti puno ve?i nego onaj koji je platio za auto.