Možda ne?u doživjeti 40. ro?endan, no dok me smrt ne sustigne proživjet ?u u životu više nego itko drugi. Autor te re?enice bio je Jochen Rindt. Nije gasio svje?ice na torti niti za 30. ro?endan, preminuo je dvije godine ranije na treningu u Monzi 1970.
Bio je jedan od onih voza?a zbog kojih se ?ekalo u redu za ulaznice. U svojih 28 godina života Jochen je i proživio puno više od ikoga drugoga, a jedini je voza? u F1 povijesti, koji je naslov osvojio posthumno.
– Koliko ?esto vozite na granici mogu?eg? – pitali su Rindta jednom prilikom novinari.
– Nikad ne vozim unutar granica – odgovorio im je Jochen.
Ro?en je 18. travnja 1942. u njema?kom gradu Mainzu u vihoru rata. Bio je iz imu?ne obitelji, otac Karl bio je vlasnik tvornice za?inima ‘Klein & Rindt’. Jochen je bez oca i majke Ilse ostao kad je imao samo jednu godinu, roditelji su mu poginuli u Savezni?kom bombardiranju Hamburga. Preselio se tada kod bake i djeda u Graz.
Kao klinac više je bio u gipsu nego u školi. ?im je narastao da može voziti motore s prijateljima je stalno organizirao utrke. U osnovnoj školi bio je miran i povu?en, no prelaskom u srednju ‘eksplodirala’ je njegova buntovna osobnost. Izba?en je iz više privatnih škola, a zbog utrka policija je mu je gotovo svakodnevno dolazila na vrata.
– Bio sam zaista nemogu? u srednjoj školi, jednom sam ?ak motociklom gotovo pregazio u?itelje – rekao je Jochen Rindt.
Upisao je 1961. studij svjetske trgovine u Be?u, no nije otišao na nijedno predavanje. Umjesto toga s prijateljem Helmutom Markom otišao je na F1 utrku na Nürburgringu i tada se Jochen zaljubio u taj sport. Premda mu je otac Nijemac te je ro?en u Mainzu, Jochen se natjecao pod austrijskom zastavom. Ništa neobi?no budu?i da je od svoje prve godine živio s bakom i djedom u Grazu. No, Rindt nikad nije previše mario za krvna zrnca, kad god ga je netko pitao za nacionalnost uvijek je isto odgovarao.
– Ja sam Europljanin.
Ozbiljno se utrkama po?eo baviti 1964. kad je kupio Brabhamov bolid za F2 utrke. Ve? u drugoj utrci pobijedio je Grahama Hilla, a britanski mediji bili su u šoku.
– Ve?ina Engleza nikad nije ?ula za mene, pa sam idu?e jutro u novinama pro?itao da sam mladi Australac. Za Britance su trka?i voza?i dolazili samo iz Australije ili Novog Zelanda – istaknuo je Rindt, koji je 1965. pobijedio na utrci 24 sata Le Mansa.
U Formulu 1 ušao je 1964., a ve? dvije godine kasnije u Cooperu je osvojio tre?e mjesto u prvenstvu, triput se penjao i na pobjedni?ko postolje. Najve?i uspjesi krenuli su kad je 1969. po?eo voziti za Lotus kao zamjena za Clarka. Te sezone je ostvario i prvu pobjedu na VN Amerike, a potom je došla 1970. Tijekom 60-ih i 70-ih godina Formula 1 bila je vrlo opasan sport. Svake godine netko od voza?a je preminuo. Rindt je postao jedan od glavnih zagovornika sigurnosti, pogotovo nakon što je dobio k?er Natashu u braku s finskim modelom Ninom Lincoln. Natasha ?e godinama kasnije raditi s Bernijem Ecclestoneom.
Te 1970. Rindt je pobijedio u pet od prvih devet utrka, no u petom krugu treninga u Monzi izgubio je život. Otkazala je prednja desna ko?nica na njegovu bolidu te je završio u zaštitnoj ogradi. Smrtonosne ozljede ipak mu je zadao sigurnosni pojas, koji ga je stegnuo oko vrata.
Jochen Rindt je preminuo samo nekoliko metara dalje od mjesta gdje je život devet godina ranije izgubio njegov idol Wolfgang von Trips. Dok je Von Tripsa do kraja 1961. bodovno prestigao Phil Hill, Rindt je do kraja prvenstva ostao na prvom mjestu te mu je naslov dodijeljen posthumno.