Mobiteli i ekrani osjetljivi na dodir velika su opasnost u prometu, a mnogi voza?i to ne žele shvatiti.
Infotainment sustavi u automobilima novi su razlog za zabrinutost. Europska komisija došla je do zaklju?ka da je distrakcija u vožnji kriva za sve do 30 posto prometnih nesre?a. Zna?i, voza?i na mobitelima ili na toj novoj pošasti koja odvla?i pažnju. Sve funkcije na automobilima sada se nalaze na ekranima osjetljivim na dodir, a neka vozila nemaju više niti izdvojene kontrole klima ure?aja. Sad zamislite da, dok vozite gradskim ulicima ili na otvorenoj cesti 90 km/h, ?eprkate po touchscreenu i na neravnoj cesti poga?ate željenih 19 stupnjeva u kabini i srednje snažno puhanje ventilatora?! Mnogi voza?i vjerojatno ne?e priznati, ali upravo zbog takvog ili sli?nog scenarija skrivili su prometnu nesre?u.
Istraživanja pokazuju da je programiranje navigacije u vožnji na infotainment sustavu jednako opasno kao i korištenje mobitela. Nema razlike! Velika Britanija koja ima jednu od najmanjih stopa smrtno stradalih u prometu u Europskoj uniji 3,1 osobu na 100.000 ljudi (ne ra?unamo još Brexit jer nije formaliziran) nije zakonski posebno riješila korištenje infotainment sustava u automobilu, odnosno ?eprkanje po touchscreenu. Me?utim, ako policajac pogledom u kabinu vozila procijeni da voza? ne pazi dovoljno, odnosno da ne gleda cestu ve? u vožnji prati funkcije na ekranu, onda može izre?i kaznu i do 2500 funti te tri do devet kaznenih bodova. Samo za ilustraciju, skupi li voza? u Velikoj Britaniji 12 bodova u tri godine oduzet ?e mu voza?ku dozvolu na pola godine. Dakle, premda nije specificirano u zakonima, korištenje infotainmenta u vožnji može biti iznimno skupo.
Izvor: HAK