Planovi za serijsku proizvodnju novog robusnog terenca su zamrznuti, tvrtka UAZ fokusirat ?e se na elektrifikaciju postoje?ih modela.
Puno obe?anog kruha, visoki planovi i manje konkretni rezultati sasvim su tipi?ne ?injenice za rusku automobilsku industriju koja se od ovog prolje?a nosi s posljedicama invazije na Ukrajinu. Zbog toga su i planovi za razvoj i proizvodnju novih modela vozila žrtve trenutne situacije i ve?ina ?e barem privremeno ostati u ladicama.
To ?e se o?ito dogoditi i s konceptom novog robusnog terenca, koji bi se trebao proizvoditi u tvornici UAZ (Uljanovsk avtomobilniy zavod), koja iza sebe ima bogatu povijest s proizvodnjom terenskih, teretnih i tako?er vojna vozila.
Koncept je zamišljen kao nasljednik dostavnog kamiona UAZ Bukhanka, koji se proizvodio gotovo šest desetlje?a bez ve?ih ažuriranja. Neovisni dizajner Andrey Davydov, koji je predstavio koncept prije dvije godine, nadao se da ?e ga UAZ staviti u serijsku proizvodnju na vrijeme za ovogodišnju 100. obljetnicu Sovjetskog Saveza, koja pada 30. prosinca.
No, vozilo, koje mnogi vide kao konkurenta ameri?kom Hummeru, po svemu sude?i ne?e. Tvornica UAZ predstavila je strategiju razvoja u kojoj ne planira proizvodnju novih modela, ve? se fokusira na zamjenu oko 400 komponenti koje su 53 dobavlja?a uvezla iz inozemstva. Sve te dijelove planiraju zamijeniti s ruskim i kineskim partnerima, a tako?er žele prona?i dobavlja?e iz takozvanih “prijateljskih” zemalja. Osim toga, UAZ planira nastaviti elektrifikaciju postoje?ih vozila u bliskoj budu?nosti.
Tekst: Matjaž Gregori?