Može i bez struje! Dapa?e. ?elnik Toyote drži kako su politi?ari nekvalificirani da odlu?uju ho?e li struja, fosili, vodik, ili nešto ?etvrto biti najbolje rješenje za sutrašnjicu. Unuk osniva?a Toyota tvrdi: – Elektrifikacija – da, ali ne svugdje i ne pod svaku cijenu! Imamo mi puno pametnijih rješenja od onih koje nam name?u neuki politi?ari.
Nakon Peugeota, Mazde i BMW sad je i Toyota žestoko oplela po politi?arima koji name?u e-mobilnost kao sveto pismo i jedino ispravno rješenje. Struja to naprosto nije!!!
Akio Toyoda, unuk osniva?a Toyote, sa 66 godina odlazi u mirovinu s mjesta predsjednika Uprave. ?ini se da je Toyoda ve? dugo planirao odlazak u mirovinu. 1. travnja od aktivnog vodstva najve?eg svjetskog proizvo?a?a vozila oprostit ?e se ?ovjek koji je ne samo obnovio, ve? i transformirao marku.
Nakon 13 godina vodstva došlo je vrijeme da kormila preuzmu mla?i ljudi
Barem je tako rekao. No Toyoda, koji je tijekom svog vo?enja tvrtke Toyotu od proizvo?a?a doduše pouzdanih, ali krajnje dosadnih automobila pretvorio u marku koja može i želi ponuditi poželjne, uzbudljive, a posebno emocijama pune modele, bio je još što više.
Bio je to sve više glas vapiju?eg u pustinji, koji se onima koji znaju malo kriti?nije gledati na ono što se doga?a u svijetu osobne mobilnosti ?inio sve usamljenijim. Bio je prakti?ki jedini predsjednik uprave velikog brenda koji je javno i otvoreno poru?io, što i danas ve?ina stru?njaka zagovara: elektrifikacija – da, ali ne svugdje i ne pod svaku cijenu! Branio je tezu neke zdrave logike koja kaže da se uglji?na neutralnost može posti?i na više na?ina, a time i propagirao korištenje ?istog vodika (kao goriva za motore s unutarnjim izgaranjem i kao goriva za gorive ?elije) tamo gdje drugog na?ina nema.
Ali iznad svega, još uvijek nije jasno koja ?e od tehnologija doista biti prikladna i smislena za nekoliko godina. Ve? je u Europi pristup infrastrukturi za punjenje na mnogim mjestima vrlo slab, a kamoli kada je rije? o Aziji, Africi…
Zaljubljenik u moto sportove i sam trka? i master test voza? (pod pseudonimom Morizo), odveo je Toyotu u svijet slave na nekoliko podru?ja (WRC, Dakar, WEC itd.), ?ime su u modele ove marke polako utkali ono što je nedostajalo – strast, želju, emotivnost, uzbu?enje… Sol i papar dobrog automobila. No, Akio je izabrao nasljednika koji ?e dobro nastaviti njegov put, jer Koji Sato nije bio samo šef Lexusa, ve? i Gazoo Racinga.
Je li blagi “elektroskeptik” (?ak i to može biti prejaka rije?) Toyoda bio u pravu ili u krivu, tek ?emo vidjeti. I sam bih ?ovjeku dao sasvim pravo u mnogo?emu.
Tekst: Matjaž Korošak
Izvor: Startnews.hr