Kada treba mijenjati ležaj kota?a?

0
3827

Znamo da je kota? jedan od najve?ih izuma u povijesti ?ovje?anstva. Praljudi su vjerojatno vidjeli koturaju?i kamen te shvatili da bi nešto takvo mogli dobro iskoristiti. No, od tih prapovijesnih dana do modernih kota?a kakve i danas poznajemo prošlo je mnogo, mnogo vremena, baš kao u bajkama ‘jednom davno…’.

Naime, s vremenom kota? ne samo da je postao moderniji ve? se i okretao sve brže i brže. Stoga je trebalo prona?i na?in da se uz malo trenja taj kota? vrti što dulje. Upravo ovdje u pri?u ulazi ležaj te postaje nezamjenjiv dio.

Danas je ve?ina ležajeva jednodijelna dvostazna jer ne zahtijevaju neko posebno održavanje i imaju mnogo dulji životni vijek. Oni su izra?eni tako da su potpuno zatvoreni pa mazivo ne može iza?i van te iz tog razloga nema dodira sa zrakom i ne mijenja kemijska svojstva tako lako. Druga vrsta ležajeva nazivaju se konusni ležajevi te oni nisu zatvoreni i mazivo se kod njih može mijenjati i tako produljivati njihov vijek trajanja.

Ležaj kota?a zapravo je samo središte svakog kota?a te mu je zada?a omogu?iti svakom kota?u da se zasebno vrti i važan je dio kada se radi o upravljanju, ali i sigurnosti vozila. On utje?e i na performanse svakog vozila, na potrošnju goriva, aktivaciju ABS-a, ko?enje. Svaki ležaj na sebi ima brtvu i senzore. Ležaj zapravo sve ono optere?enje na kota? izvana prenosi na osovinu i vratilo.

Kako znati da su ležajevi dotrajali, pitate se. Kada po?nete ?uti šum prilikom vožnje na na?in da se ?uje u zavojima, ali u jednom da pa u drugom ne i tako redom, siguran je znak da je neki od ležajeva pri kraju. Mnogo toga ovisi i od osovine po kojoj se taj ležaj vrti, odnosno o tome u kakvom je ona stanju. Kao što smo ve? naveli, zavisno od toga kakav ležaj vaše vozilo ima, konusni se da dodatno namazati mazivom i vratiti natrag, dok se oni dvostazni moraju posve zamijeniti. Želite li produljiti životni vijek ležaja potrebno je redovito balansirati kota?e te centri?nost ovjesa, a kod konusnih i redovito mijenjati mazivo.

Ležajevi se u svom životnom vijeku okrenu milijunima puta oko svoje osi. Pri tome podnose veoma visoke temperature i naprezanja. Upravo zbog toga je od iznimne važnosti da su dobro podmazani te baš zato se danas izra?uju moderni ležajevi koji su tvorni?ki podmazani i zabrtvljeni kako bi vanjski utjecaj imao što manje prilike utjecati na njih.

Kako bilo, treba uvijek imati na umu da svaki ležaj ima svoj vijek trajanja. Ovo je ?injenica koju nikako ne smijemo zaboraviti kao ni ?udne zvukove koji nam dolaze iz kota?a. Naime, jedan od mogu?ih scenarija kod potpunog zatajenja ležaja jest i da se kota? zablokira, što, ve? i sami možete pogoditi, za posljedicu može imati najgore mogu?e stvari za vrijeme vožnje, prometnu nezgodu u kojoj možete stradati i vi i vaši suvoza?i i nevini ljudi na cesti. Zato je dobro pitanje za kraj – koliko je staro vozilo koje vozilo i kada ste zadnji put rekli svom auto mehani?aru da provjeri ležajeve?

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com