Volkswagen napravio je vjerojatno jedan od najopsežnijih i najbržih prijelaza na tehnologiju elektri?nih pogona. Porast prodaje elektrificiranih modela urodio je plodom. Sva vozila marki koje ?ine Grupu uspjela su smanjiti emisiju štetnih plinova na 118,5 grama, osim Bentleyja i Lamborghinija koji su izdvojeni. Zanimljivo nigdje ne spominju Bugatti “Rimac Automobila” u kojem imaju osjetan broj dionica.
U posljednje dvije godine njema?ki Volkswagen napravio je vjerojatno jedan od najopsežnijih i najbržih prijelaza na tehnologiju elektri?nih pogona. Naravno, to nisu u?inili u potpunosti. Na kraju, ali ne i najmanje važno, njema?ka grupacija nije me?u onima koji bi do 2030. godine potpuno zaustavili proizvodnju i prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. I ne samo to, ve? nekoliko robnih marki unutar grupe razvija rješenja kako takve pogonske sklopove održati ‘živim’ što je dulje mogu?e uz pomo? ?iš?ih goriva kako bi ispunili zahtjeve Europske unije za smanjenje emisije CO2.
Emisije ovog plina iz voznog parka iz svih novih vozila marki Grupacije (osim Bentleyja i Lamborghinija morale su dose?i maksimalnih 120,8 grama po kilometru u 2021. Sva vozila marki koje ?ine Grupu uspjela su smanjiti emisiju štetnih plinova na 118,5 grama, kako je re?eno, to su neslužbeni podaci, a službene informacije se o?ekuju u narednim tjednima. Treba napomenuti da su razli?iti brendovi unutar Grupe imali razli?ite ciljeve. Tako je Volkswagen morao dose?i vrijednost od 119 grama po kilometru – emisije iz njihovog voznog parka iZa zna?ajno smanjenje emisija iz njihovih vozila u voznom parku zaslužan je porast prodaje elektri?nih i plug-in hibridnih vozila od 64% u jednoj godini. Ako je unutar grupe 2020. godine prodano ‘samo’ 288.000 takvih vozila, lani ih je prodano 472.000, a dvije tre?ine su bile potpuno elektri?ne. Ponuda potonjeg naglo je porasla prošle godine na ra?un novih modela poput Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Porsche Taycan i Audi Q4 E-tron, a udio novih elektrificiranih vozila porastao je s 10 na 17 posto.znosile su 113 grama, a Audi, na primjer, 129 grama (dosegnuli su vrijednosti od 123 grama).
PORAST PRODAJE NOVIH ELEKTRI?NIH AUTOMOBILA
Za zna?ajno smanjenje emisija iz njihovih vozila u voznom parku zaslužan je porast prodaje elektri?nih i plug-in hibridnih vozila od 64% u jednoj godini. Ako je unutar grupe 2020. godine prodano ‘samo’ 288.000 takvih vozila, lani ih je prodano 472.000, a dvije tre?ine su bilI potpuno elektri?nI. Ponuda elektri?ara je naglo porasla prošle godine na ra?un novih modela poput Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Porsche Taycan i Audi Q4 E-tron, a udio novih elektrificiranih vozila porastao je s 10 na 17 posto.
Prošla godina bila je posebno teška za postizanje ciljeva Europske unije. Naime, NEDC standard za mjerenje u?inkovitosti pogona novih vozila, koji se prije nekog vremena pokazao neu?inkovitim, kona?no je ukinut, a proizvo?a?i automobila pronašli su mnoge rupe koje su im omogu?ile da pokažu puno bolje rezultate nego što su automobili zapravo mogli posti?i. Prema Reutersu, Daimler i BMW tako?er su u okviru zahtjeva EU, ali još nisu iznijeli konkretne podatke.