Kako se brinuti o automatskom mjenja?u?

0
3805

Kada gledamo ve?inu vozila mogli bismo zaklju?iti kako sva imaju ru?ne mjenja?e. Me?utim, dosta je i onih koja imaju automatske mjenja?e. Ako ste naviknuli na ru?ne, trebat ?e vam neko vrijeme da se naviknete na automatske i obratno. No, osim rukovanja, važna je i sama briga o mjenja?u pa je tako ona druga?ija ako je mjenja? automatski.

Svi automatski mjenja?i imaju položaje N – neutral koji je za prazni hod ili kako to volimo nazivati ‘ler’. Položaj P je za parkiranje, R za vožnju unatrag te D kao položaj za vožnju naprijed. Postoji još i položaj L koji ozna?ava ‘low’, a zna?i da se vozilo prebaci u niži stupanj, primjerice kada se kre?e po nekoj uzbrdici. Automatski mjenja? ima mehani?ke zapore koji onemogu?avaju da se nehoti?no prebaci u krivi položaj.

Kada gledamo s tehni?ke strane, automatski mjenja? jedan je od najkompliciranijih dijelova na vozilu, stoga bilo kakav kvar na njemu može izazvati veoma kompleksne probleme koji su ujedno i financijski veoma zahtjevni.

Najviše se problema kod automatskih mjenja?a javlja zbog pregrijavanja. Primjerice to može biti vožnja u koloni, ako se tegli teški teret, ako se na silu vozilo pokušava izvu?i iz blata ili snijega. I ako se vozilo pokre?e i vozi preagresivno još je jedan od razloga kvara na automatskom mjenja?u. Tako?er, i ako se dosipa previše ili premalo ulja u mjenja?, ali i ako se stavi pogrešno ulje.

Ono što svakako trebate u?initi jest redovito pregledavati ostaju li tragovi ulja na mjestu gdje ste parkirali vozilo. Nije bitno odakle to ulje curi jer odakle god da curi, nije dobar znak. Ipak, odmah provjerite ima li ga dovoljno u automatskom mjenja?u. U njemu je dobro ?esto mijenjati ulje. Možda vam se ovo ?ini kao skupa opcija, me?utim jeftinije je nego da vam se dogodi kvar. Novija vozila zapravo ne ostavljaju mnogo mogu?nosti za rad po principu ‘sam svoj majstor’ te ih kod mijenjanja ulja u mjenja?u treba odvesti kod ovlaštenog servisera. Osim ulja oni ?e promijeniti i filter, ali i provjeriti cjelokupno stanje automatskog mjenja?a.

Signal za uzbunu, osim problema s uljem je i kada se ?uje odre?ena buka ili sli?an zvuk iz mjenja?a, udaranje prilikom prebacivanja u ijedan od položaja, proklizavanje prilikom prebacivanja. Nikada nemojte ovakve znakove ostaviti za kasnije jer su oni baš uvijek siguran signal da se nešto doga?a s vašim automatskim mjenja?em, a to što se doga?a je loše.

Bitno je voditi brigu o pravilnom prebacivanju. Primjerice, nikada ne prebacujte iz položaja R u P, a da se niste posve zaustavili. Tako?er, nikad nemojte tegliti nekoga ako imate automatski mjenja?. Nikad ne prebacujte iz pozicije P ako je broj okretaja motora ve?i od rada u leru.

Dakle, automatski mjenja? je doista poseban dio vozila. Prebacujete li se s vozila na ru?ni mjenja? u vozilo na automatski mjenja?, bitno je prvo svladati sve tehnike ubacivanja u pravilan položaj i vožnje jer razlike doista postoje. Nakon toga, bitno je dobro osluškivati što se u mjenja?u doga?a. Jedino ovako ?ete znati da ?e vožnja biti sigurna i ugodna.

Izvor: Sulix.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com