Karoserijski dijelovi automobila ispod pove?ala

0
1884
???????????????????????????????????

Jedan od tri osnovna dijela motornog vozila zove se karoserija. Druga dva osnovna dijela motornog vozila su šasija i oprema. Karoserija se definira kao dio kojim se nadogra?uje šasija, a na koju se ugra?uje. Ona se koristi za smještanje putnika, tereta i prtljage, a kod današnjih putni?kih vozila karoserija se pravi kao rešetka na koju se prebacuje optere?enje te se još naziva i samonosiva karoserija.

Ponekad je teško shvatiti koji sve to dijelovi automobila ulaze pod sastav karoserije pa idemo ih prvo nabrojati. Dijelovi karoserije su dakle poklopci motora, branici, nosa?i branika, vezni limovi, maske, farovi, blatobrani, hladnjaci, podiza?i stakla, pragovi, rubovi blatobrana, stop svjetla, amortizeri prtljažnika i poklopca motora te retrovizori.

Dakle, sve ovo nabrojano spada u dijelove karoserije i ako bolje pogledamo automobile shvatit ?emo da se karoserija zapravo odnosi na vanjski dio vozila, na svojevrsni oklop u kojem je mašina i sve ostalo što ?ini kompletno vozilo. Ne?emo pogriješiti ako karoseriju nazovemo kornja?inim oklopom vozila.

A sada, kada smo sve ovo saznali, vrijeme je da svaki dio pomnije promotrimo i shvatimo njegove funkcije.

Blatobran

Kako mu i samo ime kaže, glavna mu je funkcija zaštita ostatka vozila, ali i ostalih vozila u prometu od špricanja vode i blata koje nastaje zbog brzog okretanja kota?a. Postoje prednji i stražnji te razli?ite vrste ovog dijela, neki su limeni i fiksni, a neki su plasti?ni i mogu se pomicati. On je zapravo poput okvira oko gume kojim se umanjuje utjecaj rotacije gume na ostatak vozila, ali i na ostale sudionike u prometu te je važan dio automobila još od njegove pojave.

Rubovi blatobrana

Radi se o vanjskom dijelu svakog ovog dijela, bilo prednjeg bilo stražnjeg, koji može biti napravljen od metala ili pocin?ani, od plastike ili aluminija, ovisno od tipa vozila te proizvo?a?a.

Poklopac motora

Još ga se naziva i haubom, a kako mu i naziv kaže, radi se o limenom, a u novije vrijeme na nekim vozilima i plasti?nom poklopcu koji zašti?uje motor. Naziv hauba nastao je tridesetih i ?etrdesetih godina 20. stolje?a jer su tadašnji poklopci motora doista nalikovali na haube ispod kojih su žene u frizerskim salonima sušile kosu i pravile frizure. Starija vozila uglavnom imaju ?eli?ne poklopce motora, dok su kod novijih uglavnom od aluminija pa ?ak i plastike i sli?nih materijala. Tako?er, u prošlosti su se naj?eš?e otvarali od vjetrobranskog stakla prema van, a današnji se otvaraju prema unutra.

Branik

Nalazi se na prednjem i stražnjem dijelu automobila. To je zapravo najistureniji dio vozila koji je napravljen tako da, ukoliko do?e do sudara s drugim vozilom ili bilo ?ime tijekom vožnje zaštiti unutrašnje, najvažnije dijelove automobila, ali i onoga s kime se vozilo sudarilo. Otuda i naziv – branik, jer brani i vozilo, ali i putnike u automobilu te one na koje vozilo naleti. Kod ja?ih sudara zapravo je njihova uloga minimalna, a najvažnija im je funkcija zaštiti pješake ukoliko do?e do udara automobila na njih.

Nosa? branika

Još se naziva i traverza i to je nosivi dio svakog branika na automobilu. Naj?eš?e je napravljen od metala, a prilikom bilo kakve nezgode apsorbira ve?i dio udarca na sebe.

Vezni limovi

Oni su vezni dio u prednjem i stražnjem dijelu automobila. Kod starijih vozila uglavnom su metalni, dok su u suvremenih automobila sve ?eš?e i plasti?ni.

Maska

Ona se smatra modnim dodatkom na automobilu iako neki proizvo?a?i kažu kako joj je uloga uz estetsku i ona sigurnosna, odnosno da štiti branike, poklopac mašine i ostale prednje karoserijske dijelove. S druge strane, protivnici maski kažu kako one zadržavaju vlagu te tako našte?uju mašini te i smanjuju aerodinamiku vozila. Postoji nekoliko vrsta maski za automobile, a svakako je me?u popularnijima ona sportska.

Far

Rasvjeta ili farovi montiraju se na prednji i stražnji dio automobila, a u nekim slu?ajevima i na vrata te na krov. Farove dijelimo na kratka i duga svjetla, žmigavce te maglenke. Po pravilu svjetla (duga i kratka te maglenke) smiju biti samo bijele ili žute i žu?kaste boje, a žmigavci žuti.

Stop svjetla

Montiraju se na stražnji dio automobila i služe kako bi drugim sudionicima u prometu pokazali da zaustavljamo vozilo ili smanjujemo brzinu. Po svjetskim prometnim konvencijama, u svim državama ovo svjetlo mora biti crvene boje. Zanimljivo je da su prije izuma elektri?nih stop svjetala, na prvim automobilima ona radila na uljni pogon, dok u današnje doba na rijetkim vozilima postoje i prednja stop svjetla koja signaliziraju vozilima iz suprotnog smjera da stajemo ili smanjujemo brzinu.

Hladnjak automobila

Da bi motor optimalno radio potrebno je da ima optimalnu temperaturu, a to se omogu?uje pomo?u hladnjaka motora ili još popularno zvanog – kilera. Naime, kako motor radi, remenje i klipovi se taru i pove?ava se temperatura. Hladnjak uvijek drži radnu temperaturu u motoru, a ona je na oko 86 stupnjeva Celzijevih. Rashladna teku?ina cirkulira motorom, a ona se rashla?uje upravo u hladnjaku koji ima oblik sa?a. S vremenom hladnjak se može istrošiti, a teku?ina koja hladi motor iscuriti ili se potrošiti, stoga je uvijek potrebno o ovome voditi ra?una kako se automobil ne bi pregrijao i kako nam ispod poklopca motora ne bi po?ela izbijati para.

Podiza? stakla

Postoje ru?ni i elektri?ni podiza?i stakala. Stariji tipovi automobila uglavnom imaju ru?ne dok ovi noviji imaju elektri?ne. I jedna i druga vrsta zapravo je kompliciran sustav s više dijelova koji su povezani i koji moraju dobro funkcionirati kako bi sve radilo bez problema.

Prag

Pragovi na automobilima donji su dio karoserije, naslonjeni na pod i naj?eš?e su pod utjecajem štetnog utjecaja uvjeta na cestama, prije svega soli i snijega te su skloni hr?i. Dijelimo ih na vanjske i unutrašnje. ?esto tako slušamo o trulim (vanjskim) pragovima koje treba zamijeniti. U današnje doba sve se ?eš?e pojavljuju plasti?ni pragovi kao dobra zamjena za one metalne, barem kada se radi o hr?i. Postoji i opcija lijepljenja plasti?nih pragova na limene, hr?ave.

Amortizeri prtljažnika i poklopca motora

Kako bi se vrata prtljažnika te poklopca motora pravilno otvarala, potrebno je imati dobre amortizere na navedenim dijelovima. U suprotnom imamo problema s otvaranjem i zatvaranjem te primjerice ?esto udaramo glavom u nedovoljno otvorena vrata prtljažnika. Ovo je dio karoserije koji neki voza?i na starim automobilima zamjenjuju i kakvim drvenim potpornjem, ali ovo definitivno nije dobro rješenje.

Retrovizori

Uglavnom ih dijelimo na elektri?ne i obi?ne. Elektri?ni imaju niz funkcija pa se tako na nekim automobilima automatski sklapaju kada se vozilo ugasi te imaju grijana stakla za vrijeme zimskih mjeseci i stakla se pomi?u i namještaju pomo?u gumbi?a.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com