Kartica „Slobodne ruke”: 20 godina inovacije na dlanu

0
558

Elektri?ni prozori, servoupravlja?, klima-ure?aj, kamera za vožnju unatrag i GPS tek su neke od inovacija koje su zauvijek promijenile prirodu automobila, a time i svakodnevicu suvremenih voza?a. Neke od njih pomogle su pove?ati sigurnost, dok su druge dale novi zna?aj udobnosti. Kartica „Slobodne ruke” uvelike je olakšala upotrebu automobila. Taj 20 godina star izum marke Renault u trenu je osvojio brojne voza?e, iako isprva i nije sve išlo tako glatko.

Iako je isprva djelovala kao ekskluzivna naprava dostojna Jamesa Bonda, karticu „Slobodne ruke” postupno su prigrlili proizvo?a?i automobila diljem svijeta i ubrzo je postala dio serijske opreme brojnih vozila. Kao i kompakti popularizirani ranih 60-ih, taj mali predmet tek nešto ve?i od kreditne kartice s vremenom je prerastao u jedan od vode?ih Renaultovih izuma i ostavio neizbrisiv trag u povijesti automobilske industrije.

Pri?a o malim stvarima koje su potaknule revoluciju
Sve je po?elo 2001. godine. Bližio se službeni po?etak prodaje Lagune II, limuzine koja je trebala utjeloviti životni stil 21. stolje?a. Me?utim, dizajneri tog modela nisu bili u potpunosti zadovoljni završnim proizvodom te su ga smatrali nedovoljno inovativnim.
Neposredno prije službenog predstavljanja Lagune II, voditelj proizvoda Bernard Dumondel odsjeo je u nekom luksemburškom hotelu. U trenutku kada se s magnetnom karticom zaputio prema vratima svoje sobe da bi ih otklju?ao, iznenada mu je sinulo: zašto i automobile ne bismo otklju?avali beskontaktnom karticom umjesto klju?em? I tako se rodila ideja o kartici „Slobodne ruke”. Dumondel je izložio svoju zamisao voditelju programa i zadivio Izvršni odbor Grupe (uklju?uju?i i samog Louisa Schweitzera, tadašnjeg direktora Grupe Renault). Projekt je ubrzo prihva?en, a patent prijavljen.

Nakon modela R16 TX iz 1973., prvog francuskog automobila s elektroni?kim mehanizmom središnjeg zaklju?avanja, i Fuega iz 1982., s revolucionarnim sustavom daljinskog otklju?avanja i zaklju?avanja vrata, Laguna II postala je prvi serijski automobil namijenjen širokom krugu kupaca koji je bio opremljen karticom „Slobodne ruke”. Zbog tog specifi?nog sustava isprva je nazivana „automobilom koje se otklju?ava bez klju?a”. Renault je u narednim godinama doradio svoj sustav beskontaktnog otklju?avanja i zaklju?avanja te ga implementirao u modele Espace i Vel Satis. Zatim je popularizirao svoj izum i proširio ga na ?itavu svoju ponudu vozila, od Clija preko Scenica do Méganea.

Inovacija kao spoj tehnologije i pristupa?nosti
Iza minimalisti?kog izgleda plasti?ne kartice „Slobodne ruke” krije se napredna elektroni?ka jezgra, programirana da neprestano komunicira s vozilom s kojim je povezana.
Kada se korisnik približi vozilu, karticu o?itavaju odašilja?i-prijamnici raspore?eni po ?itavom vozilu. Nakon što prepozna zahtjev za potvrdu kartice, vozilo emitira radijski signal koji sadržava pristupni kôd. Ako vozilo prepozna kôd, automatski ?e otklju?ati vrata. Sve to traje tek 80 milisekundi – brže od treptaja oka! Kada osoba koja kod sebe ima karticu „Slobodne ruke” napusti vozilo, ugra?eno ra?unalo u pravilnim ?e razmacima provjeravati jesu li kartica odnosno njezin korisnik još uvijek u blizini. Kada kartica prestane odašiljati signale, ugra?eno ra?unalo automatski ?e zaklju?ati sva vrata.

Tehni?ke neizvjesnosti i prepreke
Prema Pascalini, razvoj kartice „Slobodne ruke” bio je „velik izazov s brojnim rizicima”. Unato? osvojenih 5 zvjezdica na testiranjima sigurnosti Euro NCAP-a, prvi mjeseci prodaje Lagune II protekli su u znaku raznih tehni?kih problema. U tom su razdoblju prijavljeni i problemi s prvom verzijom kartice „Slobodne ruke”. Njezin su signal olako ometali drugi predmeti u blizini, primjerice neonska svjetla parkirališta. Valja re?i da je i sama tehnologija kartice u to vrijeme bila u po?etnim stadijima razvoja. Unato? precizno razra?enom dizajnu, temeljenom na podacima o životnom stilu, navikama i o?ekivanjima 6000 ispitanih kupaca, marki je ponestalo vremena za izradu prototipa, njegovo testiranje u svim situacijama upotrebe i otklanjanje svih eventualnih poteško?a.
U želji da udovolje svojim kupcima, Renaultovi inženjeri i dizajneri odlu?ili su „u cijelosti preraditi dizajn kartice kako bi s vremenom bila još u?inkovitija”, dodaje Pascaline.

U nastavku su samo neki od na?ina na koje je unaprije?en dizajn kartice „Slobodne ruke”. Kako bi uop?e razvili ove zna?ajke, Renaultovi inženjeri morali su svladati sljede?e prepreke:
• Zajam?iti vodonepropusnost kartice. Brojni su korisnici zaboravljali izvaditi kartice iz džepova hla?a ili jakni prije nego što ih stave na pranje.
• Proizvesti ?vrš?e ku?ište. Povrh toga, ?esto bi znali pospremiti karticu u stražnji džep i zatim slu?ajno sjesti na nju.
• S pomo?u ra?unala u vozilu deaktivirati daljinsko otklju?avanje kada se korisnik približava vozilu. Korisnici koji su tijekom pranja automobila držali karticu uz sebe doživljavali su pravu neugodnost. Naime, automobil bi se neprestano zaklju?avao i otklju?avao na svako udaljavanje ili približavanje korisnika.
• Ugraditi klju? za pokretanje u karticu. U slu?aju da kartica zakaže ili se njezina baterija potroši, Renault je u ku?ište kartice ugradio mali klju? za pokretanje koji služi i za ru?no otklju?avanje vrata.
• Ponuditi ?etiri personalizirane kartice po vozilu. ?lanovima ku?anstva koji dijele isti automobil Renault je odlu?io ponuditi do ?etiri personalizirane kartice. Svaka kartica ima posebno prilago?ene postavke za svojeg korisnika (postavke radija, sjedala, klima-ure?aja itd.).
• Skratiti vrijeme provedeno u servisnoj radionici. Da bi dijagnosti?ka provjera u servisu trajala što kra?e, kartica „Slobodne ruke” pohranjuje podatke kao što su broj šasije i registracijski broj vozila, informacije o vlasniku, opremi, kilometraži, pa ?ak i o tlaku u gumama. Kao da imate putovnicu za svoj automobil!

20 godina tehnološkog razvoja

U 20 godina otkako je predstavljena, Renaultova kartica „Slobodne ruke” doživjela je niz poboljšanja – kako u pogledu dizajna tako i u pogledu tehnologije.
Prvu „prakti?nu” karticu te vrste izradio je dobavlja? opreme Valeo 2001. godine. Korisnici su s pomo?u nje mogli otklju?ati automobil pritiskom gumba na kartici ili na ru?ici vrata. Serijske kartice funkcionirale su kao daljinski upravlja?, dok su sofisticiranije verzije kartica omogu?avale pristup vozilu bez upotrebe klju?a. Na središnjoj konzoli nalazio se utor za karticu i gumb za pokretanje motora.
2007. godine, Renault je osmislio ?arobnu karticu. S karticom u džepu, voza? je samo trebao zgrabiti ru?icu vrata i ?itavo bi se vozilo otklju?alo. Utor za karticu u unutrašnjosti otad je uklonjen.

Renault je 2015. predstavio Espace V, monovolumen s još u?inkovitijom i modernijom verzijom kartice „Slobodne ruke”. Model je svojim korisnicima izražavao dobrodošlicu svjetlosnim i zvu?nim efektima.
Dizajn kartice, predstavljen 2019. godine, u punom je smislu omogu?io upravljanje slobodnih ruku. Automobil se automatski zaklju?avao kada bi se korisnik udaljio s karticom i ponovno otklju?avao kada bi mu se korisnik približio.

Novi Mégane E-TECH Electric, koji ?e biti predstavljen 2022., donijet ?e nam novo iskustvo upravljanja slobodnih ruku. Zahvaljuju?i u?inkovitijim prijemnicima, vozilo brže prepoznaje vlasnika u ?itavom okruženju vozila. Približavanje korisnika vozilu popra?eno je efektima dobrodošlice, skrivene ru?ice vrata, ina?e stopljene s karoserijom, odjednom iska?u, a poklopac priklju?ka za punjenje automatski se otklju?ava.

Kakva je budu?nost kartice „Slobodne ruke”?
Renault, predvodnik u podru?ju tehnoloških inovacija, posljednjih je godina nastojao u?initi karticu „Slobodne ruke” još jednostavnijom za upotrebu. U tu je svrhu smanjio elektroni?ke dijelove u njezinoj jezgri, pove?ao domet i optimizirao životni vijek ugra?ene baterije. Poboljšan je i sigurnosni sustav kartice pa ju je sada još teže hakirati.

Budu?i da bi pametni telefoni uskoro mogli zamijeniti kartice, Renault je odlu?io iskoristiti sve što one pružaju i ne dopustiti im da padnu u zaborav. Štoviše, ovogodišnji podaci o narudžbama Renaultove dodatne opreme pokazuju da kupci itekako cijene kartice za upravljanje slobodnih ruku. Gotovo svaki drugi od tri prodana Renaultova vozila naru?en je s karticom „Slobodne ruke”. Neki su modeli, kao što su ZOE i Espace, u 100 % slu?ajeva naru?ivani zajedno s karticom, dok su neki drugi, kao što su Scenic, Captur, Kadjar, Talisman, Koleos i Mégane Conquest, naru?eni s karticom u više od 90 % slu?ajeva.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com