Rastu?a kineska potražnja za automobilima marke Mercedes-Benz i više cijene pove?ale su dobit njema?kog proizvo?a?a luksuznih automobila Daimlera u prvom tromjese?ju, pokazuje preliminarno izvješ?e, objavljeno u petak.
Prilago?ena dobit prije kamata i poreza sko?ila je u prvom tromjese?ju na pet milijardi eura, sa 719 milijuna eura u istom prošlogodišnjem razdoblju kada su rezultate pritisnula ograni?enja uvedena radi suzbijanja prvog vala pandemije koronavirusa.
U odgovaraju?em razdoblju 2019. godine iznosila je 2,3 milijarde eura.
Kompanija je u razdoblju od sije?nja do ožujka u Kini prodala 220.529 vozila marke Mercedes-Benz, za 60 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. U Europi prodali su ih 192.302, tek 1,8 posto više nego u istom razdoblju 2020. godine.
„Povoljan zamah prodaje u Mercedes-Benz Carsu nosile su sve vode?e regije, a posebno Kina, i snažno je podupro kombinaciju proizvoda i odre?ivanje cijena u prvom tromjese?ju”, objavio je Daimler.
Prodaja u Kini odražava ubrzanje gospodarskog oporavka u azijskom divu u prvom kvartalu, na 18,3 posto na godišnjoj razini. Budu?i da nisu mogli putovati, bogatiji kineski potroša?i iskoristili su raspoloživi dohodak za kupnju luksuznih artikala.
Kineski potroša?i pomogli su u oporavku Daimlera ve? u 2020., potaknuvši rast prodaje u drugoj polovini godine i nadomjestivši slabiji rezultat u drugim regijama.
I Daimlerov njema?ki konkurent Volkswagen izvijestio je danas o skoku prodaje u Kini, za ?ak 65 posto.
Automobilski sektor teško poga?a nestašica klju?nih poluvodi?kih ?ipova, koja je prisilila nekoliko tvrtki, uklju?uju?i Ford, General Motors i VW, da smanje ili prilagode proizvodnju.
Nestašica je uglavnom poštedjela Daimler, koji je nije komentirao.
Kompanija ?e objaviti detaljne kvartalne rezultate 23. travnja.
HINA