Podizanje i spuštanje ventila nadzire se elektroni?ki pomo?u posebnog aktuatora.
Prorje?uju se inovacije u podru?ju motora s unutarnjim sagorijevanjem. Ve?ina proizvo?a?a automobila budžete preusmjerava na elektri?na vozila, a neki još stidljivo koketiraju s pogonom na gorive ?elije vodika. Švedski proizvo?a? supersportskih automobila pobrinuo se za jednu od (vjerojatno) posljednjih zanimljivih vijesti kad su benzinci u pitanju – uz novi GT automobil Gemera (navodno ?e bez problema ugostiti voza?a i troje putnika) predstavio je dvolitreni turbobenzinski motor bez bregaste osovine.
Podizanje i spuštanje ventila nadzire se elektroni?ki pomo?u posebnog aktuatora, pa je vrijeme otvaranja ventila u punom smislu rije?i – varijabilno!
Pritom se, individualno, i svaki cilindar može neovisno deaktivirati kako bi se poboljšala efikasnost. Tako?er, može se preciznije odre?ivati omjer zraka koji ulazi u cilindre. Ovaj motor ima 600 KS (600 Nm), a može koristiti i 100-postotni etanol kao pogonsko gorivo kako bi bio CO2 neutralan.
Koenigsegg svoju tehnologiju naziva Freevalve. S tri elektromotora (može prije?i 50 km samo na struju) ukupna snaga sustava u Gameri je 1700 KS, a pogon je, naravno na sve kota?e. Cijena vozila – milijun dolara, a proizvest ?e 300 primjeraka!
Izvor: HAK