ID.3 košta 47,2 centa po kilometru, dok je Golf gotovo deset centi skuplji (56,9 centi), prenosi RevijaHAK.
Jedno od klju?nih pitanja elektri?ne mobilnosti je, jesu li automobili poput Volkswagena ID.3 jeftiniji od Golfa? Konkretni modeli su samo primjer, ali troškovi kupnje i održavanja su ono što mu?i potencijalne kupce. Njema?ki autoklub ADAC stavio je sve troškove na papir i proglasio pobjednika. No idemo redom…
Viši troškovi kupnje elektri?nog automobila (ID.3 36.960 eura, Golf benzinac 32.460 eura) nadokna?eni su drugim troškovima kao što su osiguranje, porez na vozila, troškovi održavanja i popravaka, troškovi goriva i struje. U ukupnoj bilanci primjetni su i relativno niži troškovi održavanja i rada elektri?nih automobila. ID.3 košta 47,2 centa po kilometru, dok je Golf gotovo deset centi skuplji (56,9 centi). ID.3 je na kraju jeftiniji.
Uzme li se u obzir i njema?ki ekološki bonus pri kupnji ID.3 od 9000 € – koji bi se ipak trebao smanjivati u narednim godinama – kupnja elektri?nog automobila tako?er je oko 5000 € jeftinija od benzinskog motora. To tako?er utje?e na gubitak vrijednosti, koji je manji i, prema ADAC-u, najve?i je troškovni faktor.
Zasad su elektri?ni automobili ipak preskupi i još se ne ?ine kao povoljna opcija kupcima. Kada njihova cijena padne, vjerojatno ?e po?eti zauzimati sve ve?i udio na tržištu.
ADAC-ovi izra?uni temelje se na prosje?nom razdoblju održavanja od pet godina s godišnjom kilometražom od 15.000 kilometara. Budu?i da cijene goriva trenutno variraju, za izra?un je korišten prosjek za posljednja tri mjeseca u Njema?koj.
Izvor: RevijaHAK