Njihova mehanika je kompaktnija i omogu?uje integraciju ve?ih zona deformacija u karoseriju, smanjuju?i tako sile koje optere?uju putnike u slu?aju sudara. prenosi RevijaHAK.
U cijeloj seriji Euro NCAP-ovih testiranja elektri?ni modeli pokazali su da su sigurni kao i konvencionalni s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. A u nekim su ih aspektima ?ak i prešli: njihova mehanika je kompaktnija i omogu?uje integraciju ve?ih zona deformacija u karoseriju, smanjuju?i tako sile koje optere?uju putnike u slu?aju sudara. Njihovo nisko težište tako?er smanjuje rizik od prevrtanja u usporedbi s tradicionalnim modelom izgaranja.
Jasan primjer su visoke ocjene postignute na Euro NCAP testovima sudara, u ?ijoj je posljednjoj rundi Mazda MX-30, prvi elektri?ni model japanske marke, postigla maksimalnih pet bodova. Dodatna prednost ovog posljednjeg testa je i zbog toga što su se kriteriji EuroNCAP-a promijenili, odnosno postrožili. Brzina bo?nog udara pove?ana je sa 50 na 60 km/h, pove?ane su i brzine ostalih simulacija, a tu je frontalni sudar dvaju vozila pri 50 km/h, koji je jednak udaru od 100 km/h u stacionarno vozilo.
Nakon svih analiza, Mazda MX-30 dobila je pet zvjezdica i vrlo dobre ocjene u svakom segmentu: 91% u zaštiti odraslih, 87% u zaštiti djece, 68% u zaštiti pješaka i 73% u sustavima pomo?i voza?u. Nadalje, postigla je najvišu ocjenu u testovima frontalnog i bo?nog udara s djecom u dobi od 6 do 10 godina, kao i u op?im testovima bo?nog udara.
Rezultati pokazuju da je struktura MX-30 ?vrsta i sigurna, unato? ?injenici da njezina karoserija nema B ili središnji stup. Uz to, niti u jednom ispitivanju nisu uo?eni kratki spojevi u elektri?nom sustavu ili curenje teku?ine u bateriji, a tako?er je bilo mogu?e normalno raditi na vozilu nakon toga, bez pražnjenja elektri?ne energije u bilo kojem trenutku. Na ovim strožim testiranjima pet zvjezdica dobio je i Volkswagen ID.3, a prije toga je najviše ocjene imao i Teslin Model 3.
Izvor: RevijaHAK