Unato? korištenju filtara za gorivo, ?estice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpljuju posljednje zalihe iz rezervoara, prenosi RevijaHAK.
Cijene goriva su visoke, a ku?ni budžeti sve pli?i. Mnogi od nas taktiziraju s punjenjem goriva, ?eka se zadnji trenutak, a nerijetko se ide i dalje od toga, vozi se na rezervi, s uklju?enom žutom lampicom, gotovo do posljednje kapi goriva. Je li to dobro za automobil? Mnogo se pisalo o ovoj temi, a evo i nekih novih saznanja.
– Apsolutno biste trebali izbjegavati vožnju sa spremnikom koji je gotovo prazan. To može dovesti do skupih ošte?enja sustava ubrizgavanja goriva – upozorava Hans-Ulrich Sander, stru?njak za motorna vozila u njema?koj organizaciji TÜV Rheinland.
Kod starijih vozila, rad s minimalnom koli?inom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i zadnje kapi goriva ?esto je rezultirao ošte?enjem sustava goriva. Pokvarene pumpe za ubrizgavanje nisu bile neuobi?ajene, objašnjava stru?njak za vozila Torsten Hesse iz TÜV-a Thüringen. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati i kvarom motora.
Kod starijih dizelaša s mehani?kim ubrizgavanjem, vožnja u rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ru?no odzra?ivanje putem ru?ne pumpe u motornom prostoru. ?ak ni moderni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se spremnik isprazni, tvrde proizvo?a?i. Ipak, stru?njaci savjetuju da se rezerva ne iscrpi u potpunosti. Unato? korištenju filtara za gorivo, ?estice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpljuju posljednje zalihe iz rezervoara. ?isto izgaranje goriva tada više nije zajam?eno.
Ako je spremnik prazan, prvo morate nato?iti dizelsko gorivo ili benzin. Me?utim, može pro?i nekoliko pokušaja paljenja prije ponovnog pokretanja motora.
Izvor: RevijaHAK