Regulira se pitanje elektri?nih romobila, neovlašteno korištenje parkiranih mjesta u punionicama za elektri?na vozila…, prenosi RevijaHAK.
Ministarstvo unutarnjih poslova je u javnu raspravu uputilo Obrazac prethodne procjene za nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na cestama. Svakodnevni život iznjedrio je probleme na koje treba reagirati zakonom jer druga?ije ne ide! Primjenom važe?eg Zakona o sigurnosti cestovnog prometa u praksi uo?ene su nejasno?e i problemi. Ne možete nikoga kazniti za nešto što u propisima nije predvi?eno kao prekršaj, pa sukladno tome nije propisana ni kazna.
Tako ?e se budu?im izmjenama i zakona nastojati pokrpati pravne praznine u sljede?im slu?ajevima:
– prometovanje elektri?nih romobila i sli?nih ure?aja na elektri?ni pogon,
– parkiranja na mjestima namijenjenim za punjenje vozila na elektri?ni pogon dok se vozilo ne puni,
– pove?anog broja izvanrednih nadzornih zdravstvenih pregleda za voza?e,
– razli?itosti sankcija za voza?e koji posjeduju hrvatsku voza?ku dozvolu i voza?ke dozvole drugih država,
– problema prometovanja vozila registriranih crvenim registarskim plo?icama izvan Republike Hrvatske.
Pticama na grani, a osobito nesretnim pješacima jasno je kako se pove?anjem broja elektri?nih romobila i sli?nih proizvoda na elektri?ni pogon na tržištu u prometu pojavio i sve ve?i broj korisnika, ?ije prometovanje nije na zadovoljavaju?i na?in normirano niti jednim propisom u Republici Hrvatskoj.
Uo?en je problem koji se ti?e onemogu?avanje rada punionica za vozila na elektri?ni pogon na na?in da se na predvi?enim mjestima namijenjenim samo za punjenje elektri?nih vozila parkiraju vozila koja ne koriste usluge punjenja ve? usluge besplatnog parkirnog mjesta.
Nadalje, ima problema i koji se ti?u zdravlja voza?a. Porastom broja obavijesti lije?nika o promjeni zdravstvenog stanja voza?a te njihova upu?ivanja na izvanredni nadzorni zdravstveni pregled došlo je do pove?anja troškova kako voza?a, tako i mjesno nadležnih policijskih uprava i postaja.
Pored toga postoji i problem koji se ti?e voza?a s tu?im voza?kim dozvolama. Nejednake sankcije za voza?e koji posjeduju hrvatsku voza?ku dozvolu i voza?ke dozvole drugih država, a koje se o?ituju u tome da osobi koja posjeduje voza?ku dozvolu koja nije izdana u Republici Hrvatskoj nije mogu?e ograni?iti korištenje voza?ke dozvole nakon što se zbog utvr?enih prekršaja u prometu na cestama prikupi propisani broj negativnih prekršajnih bodova.
Postoje i problemi koji se javljaju kod stranih tijela za nadzor prometa koji prilikom kontrole vozila registriranih u Republici Hrvatskoj i ozna?enih registarskim plo?icama s crvenim brojkama i slovima, koje u pojedinim slu?ajevima smatraju nelegalnim te takva vozila podvrgavaju dodatnim (duljim) provjerama.
Na sve ove probleme, pokušat ?e se kreirati zakonske odredbe koje ?e ih pokušati riješiti na najbolji mogu?i na?in. Ostaje nam da se nadamo i ?ekamo konkretan tekst prijedloga zakonskih izmjena.
Tekst: Tatjana Potkonjak – RevijaHAK
Izvor: HAK