Globalni kontejnerski prijevoz još se nije stabilizirao, izvijestio je njema?ki ekonomski institut IfW, upozorivši da bi neravnoteža mogla izazvati poreme?aje u nabavnim lancima i potaknuti rast cijena.
Njema?ki institut prati dolazak i odlazak brodova u 500 luka i prati kretanje brodova u 100 pomorskih regija.
“Zapanjuje podatak da je obujam prijevoza tereta u Crvenom moru, pokazatelj europsko-azijske trgovine, ve? nekoliko tjedana više od 10 posto ispod o?ekivane razine”, istaknuo je istraživa? IfW-a Vincent Stamer.
Tako dugotrajan i zna?ajan pad nije zabilježen još od prvog vala koronavirusa, naglasio je Stamer.
“I dalje primje?ujemo zapanjuju?u neravnotežu u me?unarodnom transportu”, konstatira, dodaju?i da ?e se to vjerojatno odraziti na opskrbnim lancima i potaknuti rast cijena.
IfW je tako?er utvrdio da je gužva u glavnim kineskim lukama malo popustila dok je u ameri?kima ponovo sve ve?a.
Prijevoznici pak isti?u da su ?epovi u lukama na jugu Kine ve?i problem od sedmodnevnog zastoja u Sueskom kanalu u ožujku zbog zaglavljenog kontejnerskog broda Ever Given.
Probleme u Kini izazvalo je širenje koronavirusa me?u lu?kim radnicima u Yantianu, što je pokrenulo lan?anu reakciju i izazvalo zastoje i u drugim lukama, tuma?i agencija dpa.
HINA