Svijet se suo?ava s “jako produljenim” poreme?ajima u prijevozu tereta, s obzirom na nagli oporavak trgovine i nedostatne kapacitete, upozorio je u srijedu ?elnik globalne tvrtke ICTSI, koncesionara kontejnerskog terminala u Rijeci.
Val potražnje za robom široke potrošnje u pandemiji koronavirusa izazvao je probleme u isporuci, a situaciju je dodatno zakomplicirala nestašica kontejnera i brodova za kontejnerski prijevoz tereta.
Situacija je posebno teška na velikim maloprodajnim tržištima, poput Sjedinjenih Država, gdje su deseci brodova ?ekaju pred lukama u Los Angelesu i u Long Beachu kako bi istovarili teret.
“Smatram da je posrijedi kriza koja ?e se poprili?no otegnuti, bar u lukama i na kopnu i posebno na mjestima poput SAD-a. Bit ?e teško”, izjavio je za Reuters Christian Gonzalez, ?elnik International Container Terminal Servicesa (ICTSI), ?ije je sjedište na Filipinima.
“Gledano iz transpacifi?ke perspektive, situacija ?e biti poprili?no nezgodna, i to dulje vrijeme, i ne?e se mo?i riješiti ubacivanjem u sustav više brodova jer ?e ?epovi biti još ve?i”, upozorava Gonzalez.
Luke širom svijeta jako su optere?ene ogromnom potražnjom za pretovarom tereta, naglašava, dodaju?i da je zastoj utjecao i na tradicionalno užurbane tokove robe uo?i Boži?a.
Snažna aktivnost prijevoza tereta utje?e po njegovim rije?ima i na druge dijelove svijeta, uklju?uju?i Irak, gdje ICTSI upravlja terminalom u Basri, luci na jugu zemlje.
Me?unarodni prijevoznici angažiraju kontejnere na rutama s ve?im obujmom prometa na kojima su vozarine u proteklim mjesecima dosegnule rekordne razine, isti?e Gonzalez.
“U Iraku je došlo do poreme?aja, uglavnom zbog nestašice kontejnera, ljudi ih jednostavno ne žele slati na takve rute”, dodao je.
Optimisti?an je u prognozama za ICTSI u idu?oj godini, uz procjene o stabilnom obujmu prijevoza tereta.
ICTSI upravlja kontejnerskim terminalima u lukama u Aziji, na Bliskom istoku i u Južnoj Americi i spada me?u 10 najve?ih operatora kontejnerskih terminala u svijetu. U Hrvatskoj upravlja kontejnerskim terminalom u Rijeci, s koncesijom do 2040. godine.
U prvoj polovini godine grupa je pretovarila ukupno 5,45 milijuna TEU jedinica, navodi Reuters.
HINA