VIDEO – VJEROVALI ILI NE! Dobio je 50.000 dolara popusta za autu sa samo 900 prevaljenih kilometara, jer nije radio – i popravio ga je rezervnim dijelom koji vrijedi manje od jedan posto automobila!
Napisao: Jaka Drozg
Ne nazire se kraj komično-tragičnim pričama američke startup tvrtke za električna vozila Fisker. Nakon proglašene financijske nelikvidnosti i drastičnih sniženja, kada su se novi automobili prodavali za svega nekoliko postotaka vrijednosti, postojeći vlasnici ponovno su iznevjereni. U svom kratkom vijeku Fisker Ocean postao je poznat ponajviše zbog neobičnih i neprihvatljivih tehničkih problema, šokantnih recenzija novinara i kupaca te brojnih opoziva.
Čak ni opozivi neće riješiti sve probleme. Trenutačno su glavni problem pumpa za vodu i kvake na vratima, što će, osim softverske nadogradnje, očito zahtijevati i zamjenu nekih komponenti. Fisker je potvrdio da će vlasnicima vozila besplatno osigurati sve potrebne dijelove za opoziv – ali su sitnim slovima sakrili da neće pokriti troškove rada mehaničara!
Probleme je potrebno uzeti u svoje ruke
Tehničke probleme Fiskera u svoje je ruke uzeo Rich s YouTube kanala Rich Rebuilds koji je svog Fiskera Ocean s 500 kilometara kupio za ‘samo’ 10.000 dolara. Ovaj, međutim, nije reagirao i nije se htio puniti, pa je bio potpuno beskoristan. Problem koji čak ni Fisker nije mogao riješiti bio je senzor priključka za punjenje koji odbija detektirati kabel za punjenje. No, zbog loše tehničke podrške tvrtke, problem je riješio sam, s rezervnim dijelom koji je vrijedan manje od postotka zarade koju je na automobilu ostvario popravljajući ga.
Upravo zbog ovakvih slučajeva osnovana je neprofitna tvrtka The Fisker Owners Association, odnosno grupa vlasnika Fiskera, koja će udružiti znanja i pomoći u nadopunjavanju mreže nadležnih Fisker servisa u SAD-u i Kanadi. Do sada je 21 odobren u SAD-u, još 3 u Kanadi, a aktivno se usredotočuju na dodatna proširenja.