S Cumminsovim i Achates Powerovim proizvodom najavljuje se 25 posto ve?a efikasnost od klasi?nih dizelskih motora, prenosi RevijaHAK.
Dvije ameri?ke tvrtke, Cummins i Achates Power, razvile su novi motor za ameri?ka bojna vozila, odnosno tenkove. Naziv mu je Advanced Combat Engine, a najve?a razlika u odnosu na dizelske motore koje trenutno imamo je ?injenica da ovaj agregat ima po dva klipa u svakom cilindru. Oni rade jedan nasuprot drugome, a tu su i dvije radilice (za svaki red klipova). One se potom pomo?u zup?anika vežu na jednu izlaznu osovinu.
Ovaj motor ima ?etiri cilindra, turbo punja? i kompresor, obujam mu je 14,3 litre, a snaga 1000 KS pri 2600 o/min. Cijeli sustav omogu?uje modularnost, pa je u pripremi i 4,0-litrena verzija s 303 KS, a za ve?e tenkove opcija je i 20-litreni motor s 1520 KS.
Motor radi na dva takta, nema glavu cilindara, a ni ventile. Sustavi za ubrizgavanje zraka postavljeni su na zidove cilindara.
Dosad je bilo ovakvih motora, koji su uglavnom pokretali ameri?ke kamione. No, njihova odlika nije bila pretjerana efikasnost i potrošnja je bila poprili?no visoka. S Cumminsovim i Achates Powerovim proizvodom najavljuje se 25 posto ve?a efikasnost od klasi?nih dizelskih motora. U pravilu, to je zbog bolje termalne efikasnosti, koja je rezultat konstrukcije s dva klipa te zbog toga što nema glave cilindra. Cijeli je motor kompaktniji, lakši i manji od klasi?nih dizelskih motora sli?nog obujma.
Achates Power je najavio da zasebno radi na 2,7-litrenom motoru za automobile (navodno ?e prava aplikacija biti u pick-upu Ford F-150) s 273 KS i 650 Nm, a tu ?e biti i 10,6-litreni motor za kamione. Proizvo?a? najavljuje 15 posto nižu emisiju CO2 te ?ak 90 posto nižu emisiju NOx.
Izvor: HAK