Donedavno je Mazda inzistirala na razvoju motora s unutarnjim izgaranjem, no sada ih je sustigla i elektri?na revolucija. Do 2025. planiraju predstaviti ?ak 13 novih modela, od toga pet hibridnih, pet priklju?nih hibridnih i tri baterijska elektri?na. Do 2030. godine o?ekuje se da ?e sva njihova vozila biti barem djelomi?no elektrificirana, a 25 posto ?e biti u potpunosti na baterije.
Danas je Mazda jedna od tradicionalnijih marki u automobilskom svijetu. Kao jedan od rijetkih, još uvijek nude, a tako?er razvijaju atmosferske motore i su?elja za informiranje i zabavu s rotiraju?om kontrolom pre?aca. Oni i dan danas ignoriraju turbake i za cilindar osaka?ane benzince. Ne pada im na pamet raditi agregate slabog volumena i drže se obujma, tako da im je dvolitarski ?etverocilindraš po?ekat i kraj svega. Govori se ipak i o potpuno novom linijskom šestocilindrašu. Tek je nedavno njihov prvi model MX-30 s elektri?nim pogonom izašao na ceste, no ?ini se kako uskoro ne?e biti jedini. Mazdinom buntovnom razvojnom toku ponestalo je daha, jer su tako?er predstavili elektri?ni plan za budu?nost.
U središtu proširenja bit ?e nova fleksibilna platforma SKYACTIV Scalable EV Architecture. Razvoj asortimana modela vodit ?e se samostalno, a mnoge ?e osnovne tehnologije dijeliti s Toyotom. Do 2025. planiraju predstaviti ?ak 13 novih modela, od toga pet hibridnih, pet priklju?nih hibridnih i tri baterijska elektri?na. Do 2030. godine o?ekuje se da ?e sva njihova vozila biti barem djelomi?no elektrificirana, a 25 posto ?e biti u potpunosti na baterije.
To, naravno, predstavlja veliku promjenu u strategiji, koja je prethodno predvidjela samo pet posto elektri?nih vozila do iste godine. Nedavno je sli?an zaokret napravila Toyota, djelomi?ni vlasnik Mazde, koja je kao jedan od pionira elektri?ne mobilnosti u posljednje vrijeme daleko zaostajala za konkurentima. Najavili su novu eru mobilnosti s bZ4X-om, koji ?e biti prvi od ?ak 15 novih baterijski-elektri?nih modela do 2025. godine.
Tako?er su najavili dolazak sustava autonomne vožnje Mazda Co-pilot Concept, koji ?e kontinuirano nadzirati stanje voza?a i mo?i ?e preuzeti kontrolu i pozvati medicinsku pomo? u slu?aju promjene njegovog fizi?kog stanja. Koji ?e stupanj autonomije dopustiti nije otkriveno.
Unato? elektri?noj budu?nosti, Mazda osigurava da ?e se njihovi automobili i dalje fokusirati na užitak u vožnji te ?e dodatno poboljšati postoje?i set SKYACTIV-X motora s unutarnjim izgaranjem. Plan tako?er uklju?uje redni šestocilindraš, koji se zadirkuje konceptima Vision, za koje datum otkrivanja još nije poznat.