Stoljetna Mitsubishijeva industrija je na cestama najpoznatija po relijaškom Lanceru Evolution, a i taj se model ne proizvodi od 2016. No, osim Evoa, Mitsubishi je proizveo i druge tehnološki zanimljive modele. Prisjetimo se nekih.
Mitsubishi Galant (1969.-2012., preimenovani Lancer 2007.-2017.)
Prodavao se pod raznim brendovima (Mitsubishi, DSM, Chrysler, Plymouth) i imenima (kombinacije Galant, Sapporo, Sigma, Eterna…), a osim AMG GTi verzije, posebno je zanimljiv prvi VR-4. Godine 1987. je ugrađivanjem prvog Dynamic four sustava (prethodnika AWC sustava: pogon na sve kotače preko centralnog diferencijala, skretanje stražnjim kotačima i ABS na svim kotačima) uz pravilnicima diktirani 2.0 turbo stvoren model Galant VR-4.
U ponudi je bilo i servo upravljanje varijabilno ovisno o brzini. Od milja je zvan i Evo 0, jer je upravo evolucijom ove formule i seljenjem na agilniju Lancer platformu nastala jedna od relijaških legendi, koja u posljednjim iteracijama pogona koristi S-AWC s AYC, aktivnom raspodjelom momenta na pojedini stražnji kota?. U Galantu je zaživio i slavni 4G63 2.0 motor.
Mitsubishi Cordia (1982.-1990.)
Ovaj liftback coupe je u ponudi imao digitalnu instrumentnu plo?u i Super Shift prijenos. Radi se o getribi s 8 brzina, zapravo ru?nom mjenjaču s 4 brzine i dodatnim vratilom (i polugom) koje je zapravo te četiri brzine moglo isporu?ivati na kota?e u 2 omjera i stoga ukupno 8 brzina za kretanje naprijed. Mjenjač je nastao u doba traženja novih rješenja pri razvoju modela s prednjim pogonom.
Mitsubishi Starion (1982.-1989.)
Za razliku od kasnijih kupea poput Eclipse i FTO, Starion koristi stražnji pogon. U jačim verzijama uz šper diferencijal mogao se pronaći i slavni Sirius 4G63 turbo motor, a pripremala se i verzija za Grupu B, koja nije stigla biti homologirana prije ukidanja klase 1986.
Mitsubishi Colt Cyborg / Mirage Cyborg ZR (198x.-199x.)
Ako treba čestitati na kompaktnosti, praktičnosti i sportskoj oštrini, karakteristikama koje pravi hot hatch treba sadržavati, onda treba čestitati Mitsubishiju, koji je desetljećima prije VWa, Forda, Peugeota, Renaulta i drugih, ponudio ovaj sportski kompakt s turbo motorom i pogonom na sve kotače. Dostupni podaci o godinama proizvodnje su upitni, no verzija s kraja 1980-ih je koristila turbo motor i pogon na sve kotače, a verzija i 1990-ih pogon na prednje i usisni 1.6 s MIVEC varijabilnim ventilima i 175 KS. Tu su bili i pomoć pri kretanju na uzbrdici, instrumentna ploča s bojama osvjetljenja za dan i noć, elektronički podesivi ovjes…
Mitsubishi 3000 GT / GTO (1990.-2000.)
O ovom grand toureru s V6 twin turbo smo već pisali, a osim pogona i upravljanja, ističe se po aktivnoj aerodinamici; spojleri su mijenjali kut i tako prilagođavali dostupnu potisnu aerodinamičku silu.
Mitsubishi je proizveo i prvi automobilski, putnički benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem (1.8 GDI, 1996.), prvi putnički turbo motor s 5 ventila po cilindru (0.55 l, 1989., u kei modelu Minica Dangan ZZ), prvi motor s balansnim osovinama s protuutezima za anuliranje sekundarnih disbalansa u klasičnim rednim četverocilindarskim motorima (Astron motor, 1975.), prvi dizelski motor s varijabilnim upravljanjem ventilima koji pri laganoj vožnji smanjeno koristi dva cilindra (MIVEC-MD, 2010.), itd…