Kako bi se smanjio porast prosje?ne temperature, automobilska industrija morala bi smanjiti emisije stakleni?kih plinova. Kako se to može posti?i? Poti?u?i prelazak na elektri?na vozila te optimiziraju?i i produljuju?i životni vijek baterija.
Cilj koji se želi posti?i u suradnji s društvom MOBILIZE jest stvoriti održive ekosustave koji kombiniraju elektri?nu mobilnost, pametno punjenje i ponovnu uporabu baterija za pohranu energije iz obnovljivih izvora.
Da bi to postigao, MOBILIZE kombinira svoju stru?nost i stru?nost ostalih sudionika, poput start-up tvrtke Green-Vision sa sjedištem u Étampesu blizu Pariza, specijalizirane za ugradnju baterija u drugom životnom vijeku u druga vozila. Osniva? tvrtke, Yann Lelong, objašnjava kako ovo partnerstvo funkcionira i što ono oživljava rabljenim baterijama iz Renaultovih elektri?nih vozila.
Prije deset godina, grupa Renault bila je prvi proizvo?a? automobila, koji se okrenuo kružnoj ekonomiji i elektri?nim vozilima. Danas se to pokazalo kao dobra odluka jer je tvrtka prva po prodaji elektri?nih vozila u Europi i predvodnik je sektora kružnog gospodarstva zahvaljuju?i tvornici Re-Factory u Flinsu. Raditi na cjelokupnom životnom ciklusu baterije zna?i ubrzati uvo?enje baterija koje su snažnije i s nižim emisijama ugljikovih oksida, no preostaje još jedan važan korak prije recikliranja baterija: prerada ili ponovna uporaba.
Svjestan potencijala koje baterija može ponuditi i ekoloških blagodati njezine prerade, Yann Lelong, inženjer po struci, ujedno i strastveni ljubitelj automobila, mehanike i elektronike, specijalizirao se za elektrifikaciju i kružnu ekonomiju. Svojom start-up tvrtkom Green-Vision, baterijama elektri?nih vozila daje drugi život klijentima koji traže rješenja u skladu s njihovim potrebama i njihovim vrijednostima.
Partnerstvo s markom MOBILIZE omogu?uje ponovnu uporabu rabljenih baterija iz Renaultovih elektri?nih vozila, koje se – nakon gotovo deset godina dobre i vjerne službe – koriste u druge svrhe. Te baterije više nisu prikladne za uporabu u elektri?nom vozilu, ali se mogu koristiti u mnoge druge svrhe. Tu zapo?inje njihov novi život…budu?i da su još uvijek dovoljno snažne za preradu i uporabu po želji!
Novi životi su raznoliki. Tako se, na primjer, baterije mogu koristiti za pogon vozila na dva kota?a: elektri?nih bicikala, mopeda za dostavu pizze ili motocikala za postizanje brzinskih rekorda. S baterijama drugog životnog vijeka sve je mogu?e, uklju?uju?i i visoke performanse!
Sljede?i je primjer kamion za prodaju brze hrane, koji je redizajnirani Master Z.E., mobilna ugostiteljska jedinica bez emisija, kako u pogonu tako i u kuhinjskom prostoru. Veliku koli?inu elektri?ne energije potrebne za pe?enje vafla, rad hladnjaka za salatu, tostera i friteza osiguravaju baterije u drugom životnom vijeku i solarne ?elije. Za normalan rad više nije potreban elektri?ni priklju?ak ili uporaba generatora koji je bu?an i ispušta neugodan miris.
Baterije drugog životnog vijeka mogu se koristiti i za transport farmaceutskih proizvoda, poput cjepiva, za koje se mora osigurati stalna i precizno kontrolirana temperatura. Kada voza? ugasi pogonski motor kombija, hladnjaci tako?er prestaju raditi. U tom slu?aju baterija u drugom životnom vijeku može osigurati potrebnu energiju, tako da isklju?eni motor ne utje?e na hla?eni prostor.
Dakle, dodatni životni vijek prije recikliranja nije zanemariv!