Nakon senzacionalnog predstavljanja BMW-a Serije 8 fanovi željno iš?ekuju najsnažniju izvedbu, BMW M8, koji je trenuta?no u završnoj fazi razvoja, razvijat ?e 625 KS, a kako juri stazom Nürburgring provjerite u videu.
Da se podsjetimo… Prvi BMW Serije 8 oznake E31 u prodaji se zadržao od 1989. do 1999. godine. Kupcima se nudio uz motore V8 i V12, a želio se pozicionirati iznad originalne Serije 6 E24. Bio je jedan od prvih automobila u svijetu koji je koristio gas izveden pomo?i elektroni?kog sustava drive-by-wire te jedan od prvih Bavaraca s multi-linkom straga. Prvi BMW Serije 8 trenuta?no dolazi u fokus kao poželjna investicija, obzirom da ih je proizvedeno svega 31.062, cijena rabljenih je povoljna pa su dobar ulov, pogotovo u izvedbi 850 CSi.
Naravno, BMW Serije 8 u tvorni?koj izvedbi ne djeluje toliko primamljivo kao koncept, ali i dalje jam?i magnetsku privla?nost u o?ima prolaznika. Ve? na prvi pogled otkriva kako su Bavarci ozbiljno zasukali rukave kako bi stvorili ultimativni Gran Tourer, koji nudi vrhunski koktel luksuza i sporta te se na tržištu smjestio samo pola stepenice niže od aristokratskog Rolls-Royce Wraitha.
Duga?ka hauba, niska i široka silueta, 21-colni naplaci, masivna rešetka hladnjaka, nedostatak B-nosa?a te luksuzna unutrašnjost napucana opremom jamstvo su tržišnog uspjeha. Automatski 8-stupanjski mjenja? podrazumijeva se u svim izvedbama, kao i pogon na sve kota?e xDrive.
Dužinom od 484, širinom od 190, visinom od 134 te me?uosovinskim razmakom od 282 centimetara, jam?i dobru prostranost, ali i sportsku siluetu. Premda prtljažnik nije u fokusu, valja istaknuti kako je obujam solidnih 420 litara. Temelji se na platformi CLAR, a velik udio aluminija, magnezija i uglji?nih vlakana zaslužan je za masu zadržanu na maje od dvije tone.
Ljubiteljima dizelaša namijenjen je BMW 840d xDrive sa 315 KS i 680 Nm, koji do stotke ubrzava za 4,9 s i postiže brzinu od 250 km/h. Onima koji su zaljubljeni u oktane nudi se M850i xDrive koji pod haubom donosi 4.4-litrenog V8 bi-turbo benzinca sa 523 KS i 750 Nm, koji se katapultira za 3,7 s i juri 250 km/h.
Slijede?e godine ponudu ?e obogatiti papreni BMW M8 s motorom posu?enim iz modela BMW M5 Competition. Dakle, 4.4-litrenim V8 nabijenim na 625 KS. Do stotke ?e ga potjerati za oko 3,7 s, a najve?a brzina bit ?e ograni?ena na 250 km/h, premda bi bez blokade mogao potegnuti više od 320 km/h.
Kako novi BMW M8 juri i zvu?i u praksi provjerite u videu snimljenom tijekom testiranja na stazi Nürburgring, a objavljenom na YouTube kanalu Automotive Mike.