Fordov 1.0 litreni EcoBoost motor, snažan, štedljiv i svestran, danas je proglašen najboljim me?unarodnim motorom i pogonskim sklopom za 2019. godinu u kategoriji motora do 150 KS – na 11. dodjeli IEPOTY nagrada, gdje, od kada je 2012. plasiran na tržište, dominira.
Sa snagom od maksimalno 140 KS koja Vam omogu?uje nezaboravno iskustvo vožnje, ovaj kompaktni motor s malim unutarnjim gubicima pokre?e više od jednog od ?etiri Fordova modela prodana u 2018. te više od 410.000 vozila – od kompaktne obiteljske Fieste do kombija Transit Connect.
Ford je nedavno poboljšao 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor koji se nudi za Ford Focus i Transit Connect kako bi omogu?io još manju potrošnje goriva s tehnologijama koje uklju?uju inovativni sustav deaktivacije cilindra, prvi puta primijenjen na tro cilindarskim motorim.
Zna?ajna poboljšanja glave motora, sustava ubrizgavanja goriva i sustava kontrole emisije, tako?er, nadopunjuju sustav turbopunjenja EcoBoost motora, visokotla?no izravno ubrizgavanje goriva i varijabilni zarvod (Twin Independent Variable CamTiming (Ti-VCT) tehnologije. Poboljšani motor bit ?e dio modela koji ?e se predstaviti na tržištu ove godine.
“1,0-litreni EcoBoost motor nastavlja postavljati nova mjerila za kompaktne benzinske motore, ?ak i nakon sedam godina i jedanaest nagrada nakon prve pobjede na me?unarodnoj dodjeli nagrada za najbolji motor i pogonski sklop”, rekao je Carsten Weber, Voditelj Istraživanja i naprednog inženjeringa pogonskih sklopova, Ford of Europe. “?ak i s 1,6 milijuna 1,0-litrenih EcoBoost motora koji su ve? na cesti još uvijek otkrivamo njihov potencijal. Novi, još ekonomi?niji elektri?ni pogonski sklopovi s 1,0-litrenim EcoBoost motorom kao srcem vozila uskoro stižu na cestu.”
Žiri, koji je birao me?unarodni najbolji motor i pogonski sklop godine i koji se sastoji od 70 sudaca iz 31 zemlje, dodijelio je Fordovom 1,0-litrenom EcoBoost motoru ukupno 145 bodova te je tako ovaj motor osvojio prvo mjesto u kategoriji motora do 150 KS za 26 bodova, ispred motora BMW, PSA Group, Toyota/Lexus i Volkswagen.
Nakon plasmana na tržište, 1,0-litreni EcoBoost motor pokrenuo je trend u industriji za male benzinske motore s visokim kapacitetom, tri cilindra i turbopunjenjem.
“Od pobjede 2012. godine, ovaj mali dragulj odolijeva testu vremena, dok ga ve?ina drugih proizvo?a?a još uvijek pokušava susti?i”, rekla je Nicol Louw, Car South Africa i ?lanica žirija za dodjelu nagrada za me?unarodni najbolji motor i pogonski sklop godine.
Ford je ranije ove godine najavio da ?e visoko cijenjeni 1,0-litreni EcoBoost motor pružiti osnovu za snažne i „živahne“ mild hibridne pogone u novim modelima Fiesta EcoBoost hibrid i Focus EcoBoost hibrid – dodatno poboljšavaju?i u?inkovitost potrošnje goriva te istovremeno dopunjuju?i Fordovu zabavu u vožnji.
Što se ti?e ovih sofisticiranih elektrificiranih pogonskih sklopova, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) zamjenjuje standardni alternator, omogu?uju?i povrat i skladištenje energije punjenjem baterije od 48 volti, koja se obi?no gubi tijekom ko?enja i vožnje bez optere?enja
Remenom pokretan starter/generator (BISG) djeluje i kao pogonski motor, koji koristi pohranjenu energiju kako bipove?ao zakretni moment pogonskog sklopa– smanjuju?i koli?inu rada traženog od benzinskog motora kako bi se pove?ala ušteda goriva. Osim toga, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) pomaže u postizanju boljih i performansi, osobito pri nižim brzinama vrtnje motora, za fleksibilnije i opipljivije iskustvo vožnje. Ublažavanjem „turbo- rupe“, integrirani remenom pokretan starter/generator (BISG) je omogu?io Fordovim inženjerima da pove?aju snagu 1,0-litrenog EcoBoost motora do 155 KS pomo?u ve?eg turbopunja?a.
Svestrani 1,0-litreni EcoBoost motor tako?er ?e podržati Transit Custom plug-in hibrid, prvi u svojoj klasi i Tourneo Custom plug-in hibrid gospodarsko vozilo kako bi omogu?io ?istu elektri?nu sposobnost vožnje bez straha u odnosu na domet vožnje.
Transit Custom plug-in hibrid trenutno je predmet testiranja u svrhu boljeg razumijevanja prednosti za okruženje i kupce u Londonu, UK, dok se daljnja testiranja uskoro planiraju provesti u valenciji, Španjolska i Kölnu, Njema?ka.
Potpuna lista IEPOTY nagrada koje je osvojio Fordov 1.0-litreni EcoBoost motor:
• Sveukupni pobjednik: 2012., 2013. i 2014.
• Najbolji novi motor: 2012.
• Najbolji motor u kategoriji motora ispod 1,0 litre: 2012., 2013., 2014., 2015., 2016. i 2017.
• Pobjednik u kategoriji motor do 150 KS 2019