Novo ili rabljeno, pitanje je sad. Ovo dvojbu imaju svi oni koji su ekonomski sposobni priuštiti si novo vozilo u dvorištu (dakako, pod ‘novim’ mislimo na promjenu voznog parka).
Mnogi ?e re?i: ‘Novo je ipak novo!’ Me?utim, treba imati na umu da novo vozilo, ?im iza?e iz auto salona, drasti?no gubi svoju vrijednost, procjena je ?ak i do 30 posto, što se sa svakim novim mjesecom dodatno pove?ava. Hm, je li onda mnogo racionalnija odluka kupiti rabljeno vozilo?
Ve?ina bi potvrdno odgovorila na ovo pitanje, a moramo priznati i da mi spadamo u tu kategoriju koja ipak smatra da je rabljeno vozilo isplativije nego novo, ispod ?eki?a.
ZA kupnju rabljenog vozila:
CIJENA – ovo je ve?ini najve?i argument ZA, a doista je i na mjestu. Naime, vozilo staro tri ili ?etiri godine može se kupiti gotovo pa za upola manju cijenu nego je cijena sasvim novog. A ove godine starosti doista su zanemarive kod kvalitetnog vozila.
SPORIJE GUBE VRIJEDNOST – kao što smo ve? naveli, novi automobil drasti?no gubi vrijednost ?im se prvi put provoza po cesti. To nije slu?aj s rabljenim automobilima, posebice onim markama koje tradicionalno drže vrijednost. Ako ste kupili polovno vozilo i ubrzo ga odlu?ite prodati, vrlo je vjerojatno da ?ete ga uspjeti prodati za isti iznos za kojeg ste ga kupili
NA NJIMA SE MOŽE I ZARADITI – ako prona?ete model koji je rijedak i u kojeg treba nešto malo uložiti, na njemu na kraju možete i zaraditi pa bi rabljeno vozilo moglo postati dobra investicija.
IMAJU DUŠU – mnogi voza?i re?i ?e da nova vozila nemaju dušu, dok je stara itekako imaju. Dakle, prakti?ki vam je ?itava kolona starijih vozila na pladnju i možete birati onaj model koji vam je najviše zapeo za oko i ?ija vam se duša najviše svi?a
OMOGU?UJE ULAGANJE – budu?i je cijena polovnog vozila manja, omogu?uje nam da ušte?eni novac uložimo u neke sitnice i dodatnu opremu koje ?e omogu?iti bolje performanse, ali i estetiku samog vozila. Starija vozila posebno su pogodna za estetske promjene, nešto što kod novih vozila ne možemo n zamisliti.
PROTIV kupnje rabljenog vozila:
MA?AK U VRE?I – ovo je zapravo i jedini pravi argument protiv koji možemo prona?i. Ipak, i njemu se može dosko?iti. Naime, bitno se prije dobro informirati, ne kupovati vozila od sumnjivih preprodava?a. Prilikom kupnje možete povesti i svog automehani?ara da pregleda vozilo. Tako?er, mnogo je salona koji prodaju rabljena vozila i pri tome nude garanciju na njih, ?ime se ovaj problem dodatno neutralizira.
Za kraj, znajte da stru?njaci preporu?uju kako je najbolje kupovati automobil koji je prešao izme?u 30.000 i 70.000 kilometara. Gotovo je pravilo da nitko i ne prodaje automobil koji je prešao manje od 30.000 kilometara. Dakako, osim prije?ene kilometraže bitno je pregledati i stanje motora jer zna se dogoditi i da vozilo s malo prije?enih kilometara može imati jako lošu mašinu. S druge strane, ako prodajete rabljeno vozilo, najbolju ?ete cijenu posti?i, praksa do sada je po pokazala, ako ga prodajete nakon što prije?e od 70.000 do 120.000 kilometara.
Izvor: Silux.hr