Rimac Nevera je postigla najve?u brzinu od 412 kilometara na sat (km/h), što ga ?ini najbržim elektri?nim serijskim automobilom na svijetu, priop?ili su u utorak iz tvrtke Rimac Automobili.
Kako se objašnjava, Rimac tim posebno je tražio stazu ovalnog oblika s ravninama dovoljno dugim da Nevera postigne najve?u brzinu, da bi se na kraju odlu?ili verificirati brzinu na stazi Automotive Testing Papenburg u Njema?koj, s dva pravca od ?etiri kilometra, a . Staze na kojima je mogu?e posti?i brzinu ve?u od 400 km/h vrlo su rijetke jer je vrlo rijetko da automobil uop?e može posti?i tako visoku brzinu.
“Nevera je, prilikom postavljanja rekorda, postavljena u tzv. Top Speed mode, stvaraju?i aerodinami?ki profil koji uravnotežuje otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim brzinama”, navodi se u priop?enju i dodaje da je Nevera bila opremljena gumama Michelin Cup 2R, uz nadzor Michelinovog tehni?ara koji je provjerio njihovo stanje.
Za volanom je bio Miroslav Zrn?evi?, glavni testni i razvojni voza?, otkrivaju iz tvrtke.
“Njegov je izazov bio posti?i savršen ulazak na ravninu iz zakrivljenih dijelova staze kako bi osigurao najbolju mogu?u priliku da dosegne najvišu brzinu. Izlaze?i iz ovalnog dijela staze iz nagiba, putuju?i oko 250 km/h, Miroslav je oslobodio punu snagu Nevere kako bi dosegao brzinu od 412 km/h – to?no onako kako je simulirano na po?etku projekta Nevere”, objašnjavaju iz Rimac Automobila.
“Postignuta brzina ?ini Neveru najbržim serijski elektri?nim automobilom, te je to najve?a brzina ikada zabilježena na Automotive Testing Papenburg stazi. Brzina je izmjerena pomo?u Racelogic V-Boxa, visokopreciznog mjernog ure?aja temeljenih na GPS-u. Najve?a brzina od 412 km/h bila je cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put predstavljen kao C_Two na Ženevskom sajmu automobila 2018., a sada – nakon 1,6 milijuna sati razvoja – ta brzina je potvr?ena”, stoji u priop?enju.
Miroslav Zrn?evi?, glavni voza? za testiranje i razvoj u Bugatti Rimcu, istaknuo je kako je posti?i brzinu 412 km/h u cestovnom automobilu nevjerojatno složeno. “Ali u Neveri smo stvorili automobil koji može prije?i velike udaljenosti s jednim punjenjem, može se uhvatiti u koštac s uskim i zavojitim trka?im stazama i može driftati, kao i oboriti rekorde ubrzanja, te posti?i brzine od preko 400 km/h. Vozio sam Neveru otkad je prvi put okrenula kota? i vidjeti završen automobil kakav je danas stvarno je emotivan trenutak. Najvažnija stvar koju sam nau?io tijekom pokušaja najve?e brzine je koliko je automobil bio staložen i stabilan – što potvr?uje da su naši timovi za aerodinamiku i dinamiku vozila odradili nevjerojatan posao”, rekao je Zrn?evi?.
Kako se navodi u priop?enju, Nevera se isporu?uje kupcima s ograni?enom najve?om brzinom od 350 km/h, ali može posti?i najve?u brzinu od 412 km/h na posebnim doga?ajima za kupce, uz podršku Rimac tima i u kontroliranim uvjetima. Budu?i da su gume pod velikim optere?enjem tijekom takvih vožnji, ve?ina mjera opreza usmjerena je na to da gume budu ispravno postavljene za tako velike brzine.
Proizvodnja Nevere trenutno je u tijeku u sjedištu Rimca na Jankomiru, a prvi automobili ve? su kod kupaca diljem svijeta, zaklju?uje se u priop?enju.
HINA