Nissan LEAF postao je prvi elektri?ni automobil prodan u više od 400 000 primjeraka, ?ime je potvrdio svoju titulu predvodnika globalnog prelaska na održiviju mobilnost.
Nissan LEAF premijerno je predstavljen 2010. kao prvo elektri?no vozilo za masovnu proizvodnju i otad ?ini uzbu?enje i prakti?nost elektri?ne vožnje pristupa?nima kupcima koji si ne mogu priuštiti luksuzne marke. Prije tek nekoliko godina elektri?ni automobili bili su nišni proizvod, a kupci modela LEAF uglavnom su bile osobe koje su prve usvojile tu novu tehnologiju.
Sada svakim danom sve više potroša?a navodi da bi njihov sljede?i automobil mogao biti elektri?an. Kupci se odlu?uju za LEAF zbog njegovih snažnih i okretnih performansi te naprednih tehnologija, kao što je poluautonomni sustav ProPILOT1, kao i zbog prednosti koje donosi održiva mobilnost.
„Ova je prekretnica snažna potvrda da 400 000 kupaca, a taj broj još raste, cijeni Nissan LEAF zbog uzbu?enja, samopouzdanosti i povezivosti koje pruža,” izjavio je Daniele Schillaci, potpredsjednik Nissana i globalni direktor za marketing, prodaju i elektri?na vozila. „LEAF je i dalje ikona Nissanove inteligentne mobilnosti, naše strategije kojom ?emo ljude uvesti u bolji svijet.”
Pri predstavljanju prve generacije modela LEAF Nissan je obe?ao da ?e postati globalni predvodnik u proizvodnji i promicanju vozila bez emisija. Društvo se posvetilo suradnji s vladama i energetskim društvima da bi ih potaknulo da se krenu služiti elektri?nim vozilima, postizanju jednostavnijeg i prakti?nijeg punjenja elektri?nih vozila te razvoju novih na?ina uporabe baterija iz elektri?nih automobila.
Nissan je otad sklopio partnerstva diljem svijeta u okviru svoje inicijative Nissan Energy. Ta ?e partnerstva pove?ati mogu?nost pohrane energije u baterijama iz elektri?nih automobila i dijeljenja energije s domovima, poduze?ima i elektri?nim mrežama, što ?e elektri?na vozila u?initi još korisnijima i istodobno promicati u?inkovitu uporabu energije.
Vlasnici modela LEAF u me?uvremenu su svojim automobilima ukupno prešli više od 10 milijardi kilometara. Broj modela LEAF prodanih od 2010. dovoljan je za uštedu 3,8 milijuna barela nafte godišnje.2
LEAF prošle godine nije bio samo najprodavanije elektri?no vozilo u Europi, ve? i najprodavanije vozilo bilo koje vrste u Norveškoj.
Nissan LEAF dostupan je na više od 50 tržišta u svijetu. U prvoj polovini ove godine kre?e u prodaju na šest novih tržišta u Latinskoj Americi, a do kraja godine na sedam novih tržišta u Aziji i Oceaniji.
Novi LEAF
Pogonski sklop modela LEAF druge generacije3 predstavljenog 2017. proizvodi 110 kilovata snage i 320 Nm okretnog momenta. Nedavno se ponudi pridružio i novi pogonski sklop: Nissan LEAF e+, koji nudi više snage i oko 40 % ve?i domet4. Prodaja modela LEAF e+ zapo?ela je krajem sije?nja u Japanu. Prodaja u SAD-u zapo?et ?e u prolje?e, a u Europi nedugo nakon toga.
Nissan LEAF utjelovljuje tri stupa Nissanove inteligentne mobilnosti: inteligentnu snagu, inteligentnu vožnju i inteligentnu integraciju. Inovativni elektri?ni pogonski sklopovi tog automobila primjer su za prvi, a sustav ProPILOT, dostupan na brojnim tržištima, pokazuje drugi. Sustav ProPILOT osmišljen je za vožnju jednim trakom autoceste, pri ?emu održava brzinu i položaj unutar prometnog traka te istodobno umanjuje umor voza?a. Sustav ProPILOT Park dostupan je na modelima u Japanu i Europi te ubrzava, ko?i i parkira vozilo.5
Nissan inteligentna integracija
Nissan LEAF upoznao nas je i s brojnim novim mogu?nostima uporabe ?iste energije koje se ne odnose samo na u?inkovitiji prijevoz.
Nissan Energy kao ekosustav usmjeren je na Nissanova elektri?na vozila koji ih ?ini još korisnijim za kupce jer iskorištava mogu?nost njihovih baterija za pohranu i dijeljenje energije. Omogu?uje vlasnicima elektri?nih vozila jednostavno povezivanje automobila s energetskim sustavima da bi napunili njihove baterije, napajali domove i urede ili pridonijeli održavanju ravnoteže energetskih mreža. Društvo je u Europi, Japanu i SAD-u ve? zapo?elo s provedbom infrastrukturnih projekata u okviru sustava Nissan Energy, a u tijeku je i razvoj na?ina za komercijalnu uporabu u budu?nosti.
Sustav Nissan Energy uklju?uje i nove na?ine oporabe baterija, što je klju?an korak k poboljšanju održivosti elektri?nih vozila. Nissan je u suradnji sa strateškim partnerima baterije iz vozila LEAF prenamijenio za upotrebu za uli?nu rasvjetu izvan mreže, napajanje sportskih kompleksa itd.
Proizvodnja modela LEAF
Nissan LEAF proizvodi se u tri tvornice: u Oppami (Japan), Sunderlandu (Engleska) i Smyrni (Tennessee).