Japanski proizvo?a? automobila Nissan najavio je da ?e u idu?ih pet godina uložiti 2.000 milijardi jena (17,59 milijardi dolara) u ubrzanu elektrifikaciju vozila kako bi uhvatio korak s konkurencijom koja je ve? poodmakla s planovima.
Japanska je kompanija prije deset godina prva kupcima ponudila cjenovno povoljni elektri?ni automobil, Leaf, a tek je sada javnosti predstavila sveobuhvatan plan elektrifikacije.
Nissan ?e potrošiti dvostruko više nego u prethodnih 10 godina kako bi se izborio za udio na tržištu elektri?nih vozila jer su konkurenti, uklju?uju?i Toyota Motor i ameri?kog Teslu, ve? dobrano poodmakli s planovima za ekološki prihvatljivija vozila.
Japanska je kompanija danas objavila da ?e do kraja desetlje?a kupcima ponuditi 23 elektrificirana vozila, uklju?uju?i 15 elektri?nih vozila, i da u idu?ih osam godina želi smanjiti troškove litij-ionskih baterija za 65 posto.
Do ožujka 2029. planiraju u automobile ugra?ivati baterije koje bi se izra?ivale samo od krutih materijala i mogle bi iz temelja promijeniti stanje u sektoru.
Te su baterije privla?nije proizvo?a?ima automobila jer su energetski guš?e i manje sklone samozapaljenju od teku?ih litij-ionskih baterija, ali sklone su pucanju, a njihova je proizvodnja skuplja.
Nissan je priop?io da je njegov cilj smanjiti trošak proizvodnje ?vrstih baterija do 2028. na 75 dolara po kilovatsatu (kWh), i potom na 65 dolara po kWh u budu?nosti kako bi elektri?na vozila bila konkurentnija benzincima.
Elektri?na bi vozila zahvaljuju?i tim planovima trebala postati cjenovno dostupnija, rekao je izvršni direktor Makoto Uchida.
Iako ih je na cestama još uvijek malo, prošle je godine u svijetu registrirano 41 posto više novih elektri?nih automobila nego u godini ranije, iako se tržište u cjelini smanjilo gotovo za šestinu, prema Me?unarodnoj energetskoj agenciji (IEA).
Na klimatskom summitu UN-a u Glasgowu veliki proizvo?a?i automobila, uklju?uju?i General Motors i Ford Motor, potpisali su u listopadu deklaraciju kojom su se obvezali da ?e do 2040. postupno povu?i iz prodaje vozila na fosilna goriva.
Nissan nije preuzeo tu obavezu, najavivši u ponedjeljak da ?e do 2030. polovina njegovih vozila biti elektrificirana, uklju?uju?i elektri?na vozila i njegove e-Power hibride.
Deklaraciju nije potpisala ni Toyota, najve?i proizvo?a? automobila u svijetu, ali najavila je ve?u proizvodnju baterija, napominje Reuters.
HINA